Зададох въпрос: „Знаете ли към кого трябва да се обърнем за помощ при различни бедствия?“. Учениците без да се замислят отговориха. Някой от тях споменаха за помощ от родители, но всички знаеха за тел.112. „ Това е номерът, на който търсим помощ от полицай или пожарникар “. Децата бяха много впечатлени, че ще посетим пожарната в града и изненадани от това, че ще ни гостува полицай.
Първи час. Часът се проведе в присъствието на родител. Това беше бащата на ученичка от класа- Илияна Бонева. Присъствието му бе свързано с неговата професионална работа- полицай. Учениците знаеха, че ще присъства външен лектор, но не знаеха кой ще гостува. Появата на полицай беше изненада и впечатли цялото училище. Всички помислиха, че е станало нещо в училище, за да идва полицай с униформа и пълен комплект оборудване. Учениците бяха заинтригувани и се почувстваха специални от тава, че ще гостува полицай в техния час. Те започнаха да задават въпроси още с влизането му. Часът започна. Полицаят се представи и си показа служебната карта. „Знаете ли как да разпознавате истински от фалшив полицай? “- каза той. След това обясни разликите. Показаха им документ за самоличност, които те трябва да изискват при среща с полицай. Разясни как да разпознаят истинска от фалшива значка и картата. Всеки един детайл от униформата се разгледа. Обяснено им бе за какво служи, кога се използва и при какви ситуации. Полицаят запозна учениците с различните пистолети и техните предназначения- газов, боен, шоков пистолет и др.. Г- н Бонев спомена различни марки пистолети- Макаров, Стечкин, ТТ, Берета, Колт и Шипка. Видове- автоматични и полуавтоматични. Показани бяха всички снаражения от униформата- белезници, палка, прожектор, нож, бронирана жилетка, щит, каска и служебна карта със значка, индивидуална за всеки. Изкоментирани бяха различни ситуации, в които те са попадали или техни познати. Полицаят е този на когото можем да разчитаме. Той е човекът, който ще ни помогне при кражба, сбиване или друга конфликтна ситуация. Най- силно впечатление им направиха белезниците. Те пожелаха да ги подържат, да ги откопават и закопчават.
Втори час. Посещението в пожарната беше чакан момент. Децата с нетърпение очакваха срещата с пожарникарите, за да зададат своите въпроси. Всички са виждали пожарникари, но малко са били близо до тях. Те бяха въведени в зала за срещи с цивилни граждани. Учениците знаят доста за пожарникарите и как трябва да реагират при различни бедствия, но не познават екипировката на служителите. Това бе разяснено и показано от пожарникар. „ При какви ситуации можете да търсите помощ от пожарникар?“, „ Знаете ли телефона за връзка с пожарната ? “ – попита един пожарникар. „ Помощ търсим при пожар, катастрофи, земетресение или наводнение“- отговориха. След това учениците бяха заведени до самите спасителни машини- пожарните коли. Те проявиха желание да се качат в тях. “Много е високо и страшно“- каза Светослава. Една от пожарните колите имаше стълба. Разясниха им до колко метра могат да се качват при пожар на сграда. “ Стълбата достига до десет етажен блок“- сподели пожарникарят. Друг пожарникар се спусна по тръба, за да им покаже как реагират при извънредни ситуации. Трети пожарникар опъна „шланг“- пожарникарски маркуч. Учениците зададоха много въпроси: “ Трудно ли е да станеш пожарникар? “, „ Какви сте искали да станете? “, „ С тази лодка спасявали ли сте хора?“, “ Спасявали ли сте котка на дърво?“, „ Имате ли фалшиви повиквания “, „ В гората как погасявате пожари?“. Децата получиха изчерпателни отговори на всичките си въпроси. Бяха попитани от пожарникарите: „ Вие какви искате да станете? “ ,“ Някой от вас иска ли да стане пожарникар? “. Отговорите на учениците бяха различни. Някой от тях искат да станат пожарникари, но трябва много да учат, за да постигнат това. Имаше ученици, които проявиха желание да се снимат пред пожарникарските коли. Всички благодарихме за изчерпателните отговори и за това, че ни приеха. Беше вълнуващ и изпълнен с емоции ден.
© Всички права запазени 2024 @ Learningtogive.bg
Програмиране: We Work With You
Дизайн: Studio X