Идеята за провеждане на настоящото обучение възникна в отговор на проведено такова в задължителната учебна програма/урок-практикум/ на ученици от VІІІ клас с разширено изучаване на биология. Класните ръководители и ученици изявиха желание да бъде осъществено подобно обучение в извънучебно време на седмокласниците. Пожелаха да им бъде демонстрирана и разяснена и ситуация на „гълтане на езика“ и начините за реагиране. Урокът позволява да се покаже пред учениците това, че от нашите знания и умения може да зависи нечий живот/“ Без да сме лекари, всеки от нас би могъл да бъде полезен в критичен момент, като окаже първа (долекарска) помощ/. Всеки трябва да знае как да даде първа помощ на пострадал до идването на лекар, защото първите часове даже минути може да са от решаващо значение. Оказващите първа помощ не могат да заменят лекарите, но могат: Да помогнат на пострадалия и да наблюдават общото му състояние – дишане, сърдечна дейност, съзнание; Да сигнализират възможно най-бързо за необходимостта от спешна медицинска помощ.
Урокът се проведе в три поредни часа. Първият беше посветен на теоретичната подготовка и включваше обследване по темата. Втория и третия час се проведе практическата дейност. Тя включваше обяснение и демонстрация от страна на учителя и на членовете на БМЧК. За целта бяха използвани специален манекен за обучение на ученици за извършване на изкуствено дишане, специализирана, обурудвана чанта за оказване на първа долекарска помощ, ръкавици за еднократна употреба.
На учениците от БМЧК беше зададена домашна работа да направят две презентации:
тема: „АКО ЧОВЕК СИ ГЛЪТНЕ ЕЗИКА И ДЕЙСТВАМЕ БЪРЗО, МОЖЕМ ДА СПАСИМ ЖИВОТА МУ“
тема: „Изкуствено дишане и сърдечен масаж“.
© Всички права запазени 2024 @ Learningtogive.bg
Програмиране: We Work With You
Дизайн: Studio X