Най-добрият ден! Да направим добро

Учениците се запознават с "цената на избора" да дарят от личното си време в полза на другите. Разграничават  какво е даряване на личното време в обществена ползва и за покриване на личните си мотиви и нужди. Измислят, разработват и реализират идея как да променят ежедневието на околните чрез малки актове на добротворчество.

Учител работил по този проект: Красимира Кирчева
Описание на проекта

Урокът се проведе в 3 часа, на 22.01.2018, 25.01.2018, 12.02.2018 г..

На 22.01. 2018 г. с учениците проведохме час, в който дискутирахме как преминава един обичаен ден за тях, след което попълниха Приложение 1 „Един обичаен почивен ден“. С класа анализирахме колко % от времето те отделят за себе си и колко в полза на друг човек. 8 от децата бяха посочили, че ще отделят време в помощ на другите. Обсъдихме защо биха го направили и защо другите предпочитат дейности, които не въвличат други хора.
След обсъждането учениците преразгледаха наново графиците си и преосмислиха дали е възможно да дарят част от времето си в полза на други.
Раздадох на учениците Приложение 2 „Етикети за даряване и доброволстване“ и ги помолих да заменят част от дейностите си с предложените алтернативни начини за прекарване на времето им. Тогава обсъдихме „цената на избора“, който са направили и как биха се чувствали когато даряват от личното си време за други. По-голяма част от тях споделиха, че в началото идеята да си „жертват“ личното време им се е сторила неприятна, но след като са видели дейностите са се замислили, че нещата, които ще направят са много по-смислени и ще ги накарат да се чувстват много по-удовлетворени от себе си.

На 25.01.2018 г. часът започна с прегръдка между учениците и обсъждане как това е променило настроението им и какво им е коствало като усилие. Обсъдихме малките жестове и техния ефект в ежедневието на хората. Направихме “Brainstorming”, с цел да генерираме идеи как можем да променим ежедневието на учениците в училище посредством малки жестове. Крайният резултат беше идеята за изработването и поставянето на буркани на щастието във всяка класна стая. За да е идеята мотивираща и да има дълготраен ефект решихме да изработим и грамота, която да връчваме всеки месец на най-активния клас.
За домашно учениците трябваше да изберат мотивиращи цитати и дизайн за бурканите и всеки един от тях да донесе буркан. В рамките на няколко дена  след часовете учениците направиха бурканите и на 12.02.2018 г. разпределени по класове минаха през всички класни стаи и представиха програмата „Научи се да даряваш“ и идеята за буркана на щастието. Всеки ученик трябва да записва на листче какво добро е направил за свои съученик, приятел или близък  или какво добро са му направили и да го сложи в буркана. За да провокираме децата да започнат им разяснихме играта „Моят ангел хранител“, която трябваше да направят в първата седмица. Във всеки един клас учениците си записаха имената на листчета и всеки си изтегли име, което само той знаеше. От този момент до края на седмицата той ставаше „ангел-хранител“ на изтегления човек и трябваше тайно да му прави добрини и жестове.
Обсъдихме как е преминало и какво ги е впечатлило в реакциите на учениците, а след няколко дена прегледахме и листчетата в бурканите на някои от класовете и обсъдихме усещането от това да си провокирал толкова много добро с толкова малко усилия.

Галерия

Най-добрият ден! Да направим добро
Най-добрият ден! Да направим добро
Най-добрият ден! Да направим добро
Най-добрият ден! Да направим добро
Най-добрият ден! Да направим добро
Най-добрият ден! Да направим добро
Най-добрият ден! Да направим добро
Най-добрият ден! Да направим добро
Най-добрият ден! Да направим добро
Най-добрият ден! Да направим добро
Цели на проекта

  • Учениците ще дадат определение за поведение в полза на обществото
  • Ще се научат да сравняват и съпоставят стойността на „даряване“ на време за общността и „личното“ време
  • Ще изследват „цената на избора“ и предизвикателствата на личната саможертва
  • Ще разработят конкретен план за извършване на добро дело, което ще „промени живота на един човек“
Използвани материали

  • Буркани
  • Материали за декорация
  • Принтер
Работа вкъщи

Учениците трябва да намерят цитати за доброто и вдъхновяващи мисли, които да използват в изработването на „Буркан на щастието“

© Всички права запазени 2024 @ Learningtogive.bg