Учениците проучват връзката между права, закони и гласуване в условията на демокрация. Запознават се със структурата на местната власт в техния район и посещават държавно ведомство, където събират данни чрез интервюта и наблюдения.
Урока се проведе в два учебни часа. Първият час написах на дъската думата „права” и видовете права, а именно граждански и конституционни. Обсъдихме правата и задълженията на българските граждани и ги запознах с понятието граждански права. Раздадох цветни листчета и ги помолих да запишат всички човешки права, за които се сещат. След което всеки един от тях ги залепи на дъската на съответното място. След това обясних как законите защитават гражданските права. В края на часа обсъдихме какво би се случило, ако никой не спазва правилата и трябва ли да има санкции, ако някой наруши дадено правило. Всички се съгласиха, че правилата са важни и без правила не може. Всеки един от тях написа по едно правило за класа и каква би била санкцията. Прочетохме ги всичките на глас и с гласуване избрахме пет от тях, които да важат за нашия клас и ги залепихме на дъската. През вторият час от урока посетихме местното полицейско управление. Учениците бяха предварително подготвили въпроси, които искаха да зададат. Ръководството на полицейското управление бяха много гостоприемни. Направихме обща дискусия за това, че и те като институция спазват дадени правила и колко е важно тяхното спазване. Получихме много информация за самата професията и колко отговорна е тя.Показаха ни стаята за взимане на отпечатъци, дори ни показаха на практика как се случва това и разгледахме най- новия полицейски автомобил отвътре и отвън. Всички останаха много доволни от посещението.
Помолете учениците да проведат разговори със своите родители, които работят в системата на местната и държавна власт, или които са запознати с нея, за структурата й и нейното функциониране.
© Всички права запазени 2024 @ Learningtogive.bg
Програмиране: We Work With You
Дизайн: Studio X