Учениците се подтикват да се замислят как личните им действия влияят върху групата. Те се насърчават да генерират и разработят идеи за правила в класната стая. Продължителност: Едно занятие по 40 минути
Още на първата родителска среща запознах родителите с програмата „Научи се да даряваш“. Споделих идеята си те самите да се включат в часовете по като разкажат различни свои преживявания, проекти, професии. За първият учебен ден предложих сумата, предвидена за букет да се дари на дете в нужда. Като учител на класа аз съм възхитена от желанието и старанието на родителите да потърсят и да дарят.
В началото на урока учениците бяха разделени на групи. Поставих въпроса : „Нужни ли са правила в класната стая?“ Обясних им, че ще създадат правила за класната стая, не защото е важно за какво служат, а защото служат поне поради три причини:
След като разбраха значението им съобщих , че ще участват при съставянето. Поставих условие да бъдат с положителни изречения и това , което учениците трябва да правят. След обсъждане на предложенията, те ги записаха на лепящо листче.
Децата разбраха , че когато те сами имат права , които искат да бъдат спазени , трябва да уважават правата на другите. До всяко правило нарисуваха или оцветиха подходяща картинка, която да им напомня или помогне да разберат значението на думите.
Преслав: И вкъщи и в училище имам задължения, но и права.
Никола: Правилата на класа избираме ние, а другите са в правилника и могат да ни накажат.
Рая: Хубаво е, когато можеш да напишеш, какво искаш да ти се случи.
© Всички права запазени 2024 @ Learningtogive.bg
Програмиране: We Work With You
Дизайн: Studio X