Учениците се подтикват да се замислят как личните им действия влияят върху групата. Те се насърчават да генерират и разработят идеи за правила в класната стая. Продължителност: Едно занятие по 40 минути
Още в началото на новата учебна година получихме поредното пътуващо сандъче с книги. Децата се зарадваха и започнаха бързо да разгръщат страниците, а това ме подтикна да ги въведа и в темата на занятието „Правилата в клас”, използвайки правилата за четене. Започнах като препрочетох молбата на книгата от първи клас. Проведох беседа как трябва да четем една книга, за да я запазим като нова.
След това преминах към темата за училището като втори дом на учениците и припомнихме Правилника на училището в частта, която касае тях. Попитах ги дали е трудно да се спазват и дали трябват и по-особени правила, освен общоприетите.
Поговорихме и как се свързват понятията честност-добросъвестност-съвест-справедливост-милосърдие. Работихме по двойки-един ученик назоваваше правило, а другият-коментираше и даваше пример. Попитах ги какви нови ситуации в 4 клас биха възникнали и какви нови правила са нужни. Кои правила не им харесват? Кои трябва да се променят или отменят? Кои нови трябва да се въведат, а кои са особено важни?
Интересна дискусия се получи при зададени от мен ситуации, как оценяват своята работа, дали признават грешките си.
Стигнахме до извода, че правилата са нужни навсякъде в живота, че опитът, натрупан в училище от самостоятелната дейност, ще им послужи в бъдещия живот.
Часът завърши с рефлексия и децата накрая се хванаха за ръце, за да направят кръг на приятелството и със затворени очи си пожелаха нещо, свързано с класа и съучениците.
Трябва да си помагаме!
Трябва повече да се усмихваме!
Не бива да се присмиваме на грешките на съучениците.
© Всички права запазени 2024 @ Learningtogive.bg
Програмиране: We Work With You
Дизайн: Studio X