Учениците научават или си припомнят понятията „договор“ и „обществен договор“ и обсъждат важната роля, които изпълняват правилата в насърчаването на общото благо. Учениците правят сравнения между обществен договор и участието в игри (очаквания, правила, доверие и взаимоотношения). Продължителност: 3 занятия по 40 минути.
Учениците от 8ми клас успяха с лекота да обвържат договорните отношения с правилата на играта (и живота).
„Всяка игра има правила, защото иначе няма да е ясна“
„Играта и животът са почти едно и също“
„Бих изгонил някой, който не спазва правилата на моята игра“
„В договорите на футболистите пише кога да тренира и какви пари ще получава. Също и какво следва, ако не дойде на тренировка“
Помолете учениците преди началото на урока да попитат у дома какви договори са сключвали възрастните от семейството им и какви са били някои от очакванията, свързани с договорите. Нека учениците обсъдят със семействата си някои от „правилата“, писаните и неписаните, които са част от „обществения договор“ на семейството. Да се обсъди по какъв начин и защо тези „правила“ са приети. Да се обсъди дали тези „правила“ могат да се променят с времето. Защо и защо не? Помолете учениците да дойдат с това знание за часа.
© Всички права запазени 2024 @ Learningtogive.bg
Програмиране: We Work With You
Дизайн: Studio X