Когато сме ядосани

В първи клас се учим на всичко, включително и на това как да управляваме своите емоции. Децата получиха един изключително ценен урок по тази тема, благодарение на любезното съдействие на педагогическия съветник на начален етап в нашето училище.  

Учител работил по този проект: Милена Карагрошева
Описание на проекта

Идеята за разрешаването на конфликти и овладяването на негативните емоции се реализира в рамките на 2 учебни часа.

Първокласниците трудно се ориентират в новата учебна среда. Нужни са ежедневни разговори, свързани с овладяването на емоциите и правилната им реакция, когато са ядосани.

Първият час беше осъществен с подкрепата на нашия педагогически съветник за начален етап. Децата разбраха какво представляват емоциите, къде „живеят“ и как трябва да се управляват. Направиха съпоставка с познати животни от приказките, които имат подходящи качества за целта на разговора и как е добре да се  реагира, когато сме ядосани. Поставиха се на мястото на другия и даваха много примери как трябва да постъпим в определени случаи. В края на часа подготвихме табло с всички решения, които децата приеха и ще се стремят да прилагат ежедневно.

При разговора с първокласниците по време на втория час по темата, разбрах, че те се опитват да прилагат приетите решение за разрешаването на кофликтите в клас. Разширихме темата, че не става въпрос само за класната стая. Децата разбраха, че тези решения  имат приложение навсякъде, където се намираме. Поставихме акцент на думите при общуване и предложих  да изработим „Вълшебен ключодържател“. Той включва най – важните „вълшебни“ думички – МОЛЯ, БЛАГОДАРЯ, ИЗВИНЯВАЙ. Така всеки ще може да „отключва“ сърчицето на всеки свой съученик от класа. Децата работиха с желание и голям интерес на фона на „Песен за вълшебните думи“ . Това пролича и в коментарите им.

От коментарите в час

“ Емоциите си живеят в нас, няма нужда да ги събуждаме.“, Лора

„С тези ключета и железни врати ще отключим.“, Калина В.

„Обичам тези часове – защо са толкова кратки!“, Гого

„Явно емоциите обичат числата, щом трябва да преброим до 10. „, Мартин

 

Галерия

Когато сме ядосани
Когато сме ядосани
Когато сме ядосани
Когато сме ядосани
Когато сме ядосани
Когато сме ядосани
Когато сме ядосани
Когато сме ядосани
Цели на проекта

  • Да се запознаят с начини за позитивно преодоляване на чувството за гняв;
  • Да се подобрят уменията и усвоят нови такива за аналитично и логическо мислене;
  • Да спазват правилата за културно поведение и толерантност в общуването;
Използвани материали

  • Картон, цветни листове
  • Постерни листове
  • Маркери, флумастри, цветни моливи, лепило
  • Материали от интернет
Работа вкъщи

 

 

© Всички права запазени 2024 @ Learningtogive.bg