Когато имаш подкрепата на родителите на учениците, нещата се случват по най - добрия начин за децата! Преди да предложа на родителите да бъдат наши гости в клас и да споделят за своята професия, майката на едно от децата, зъболекар по професия, инициира такова посещение в клас. Тя беше провокирана да дойде възможно най - рано при децата, защото статистиката за развалените зъби на учениците в тази възраст, наистина е стряскаща. Вярваща, че информираното дете израства отговорен възрастен човек, ние СЛУЧИХМЕ едно невероятно изживяване на първокласниците.
В началото, с помощта на чудесна презентация „За зъбите и децата с любов“, децата научиха какво има в устата ни, за какво ни помагат зъбите и езикът, кои храни са полезни и кои – вредни за зъбите. Снимките на здравите и развалените зъби убедиха децата кои храни да предпочитат и към кои да посягат по – рядко. Интересните факти за броя зъби при нас, хората, и различни животни, впечатлиха всички ни.
Д-р Кафелова показа макет на зъби и голяма четка, с която обясни как е правилното почистване на зъбите. Всяко дете опита да „почисти“ правилно зъбите на макета и се уточни колко пъти и кога в денонощието трябва да се почистват те.
За да няма страх от посещение при зъболекар, децата видяха и си сложиха ръкавици, разгледаха инструментите, с които работи стоматологът, както и видяха клещите, с които се вадят млечните зъби.
В края всяко дете получи много изненади:
– работен лист за работа вкъщи със стикери – съотнасяне на полезни и вредни храни към голяма картинка на зъб;
– план – програма, в която детето да отбелязва, че си е измило зъбите
-календар и подарък – паста за зъби
-кошница с ябълки за целия клас
Ние поднесохме с много обич своето „Благодаря!“ и постер, с който изказахме обичта си за всичко, което ни се случи в този час.
Благодарим Ви, д-р Кафелова!
„Как решихте да станете зъболекар?“, Лора
„Имате ли униформа? Моля следващия път да я видим.“, Тони
„Приятно ли Ви е да работите това?“, Рени
„Колко пъти посещаваме зъболекаря?“, Калина
1/ Първокласниците прилагат наученото в клас, като разпределят правилно полезните и вредни храни за зъбите.
2/ Оцветяват картини, свързани с микробите и зъбите.
3/ Създаване на навик за правилна устна хигиена чрез календар, в който отбелязват измиването на зъбите в продължение на 1 месец.
© Всички права запазени 2024 @ Learningtogive.bg
Програмиране: We Work With You
Дизайн: Studio X