Часът започнах с представяне на гостите и беседа върху поставения въпрос.
Попитах ги дали някога получават за подарък пари за ваканцията или при други специални поводи. Какво правят с тях. Децата разказаха как си купуват разни неща, някои си ги събират в касичка, някои казаха , че ги дават на мама и тате да им ги събират за таблет (лаптоп).
Така стигнахме до темата на урока, а именно, че когато човек има пари може да ги похарчи, може да ги спести или да ги дари.
Съобщих им, че днес ще научат как могат да вземат правилно решение за своите пари.
Предварително поставих на учениците да помислят върху следния въпрос:
„Ако имахте 10 лв., какво щяхте да направите с парите?”
На лист написах следните думи като заглавия: спестяване, харчене и даряване. Разделих класа на 5 екипа по 5 деца. Поставих им за задача за залепят листчето си там, където ще използват посочената сума. Започна дискусия , в която учениците мислят и предлагат идеи, Отбелязаха отговорите си на съответния лист. И след това обобщих резултатите та дъската.
След като научиха какво означават думите им предложих да поговорим защо някой би избрал да дари парите, времето или уменията си на някого друг. Нашите гости не са случайно тук.
Представих гостите г-жа Бакърджиева и г-жа Куртева Те им разказаха за даренията ,направени от тяхната банка и им предложиха игра.
В края на часа ги попитах някога имали ли са желание да дадат парите си на някого, който се нуждае повече от тях?
Помислете наум, защо някой би желал да дари времето, средствата или уменията си.
Кои са причините за даряване.
Поговорете за това кой има полза от даренията.
Откъде могат да дойдат парите. Те не бива да си изпросят парите от другите – парите трябва да дойдат от тях (и семействата им)
Децата имаха много ясна представа от къде идват парите, какво значи да похарчиш малка или по-голяма сума, как могат да спестяват и съответно за какво могат да даряват хората. Някои от тях споделиха, че са гледали по телевизията за различни инициативи, в които човек може да се включи, за да помогне на други хора.
Според тях всички човешки отношения са чисти и безрезервни – хората даряват средства, сили и време, защото са добри и искат да помагат на други, изпаднали в беда.
Отделих повече време на дарителството. От предишните ни уроци децата вече знаят какво е да си дарител. Затова реших да ги запозная с едни от най- големите дарители от миналото във Варна. Второкласниците научиха кога е основана първата Българска училищна община във Варна-11.05.1880г. В състава и влизат личности като братя Никола и Сава Георгиеви-закупува имот и го дарява, хаджи Стамат Сидеров, хаджи Рали Мавридов, Никола Даскалов. Първата задача на възрожденците е да намерят сграда за българско училище. По тяхна молба Петко Славейков изпраща учител Константин Тодорор Арабаджиев от Арбанаси.
Цел:създаване на високообразована интелигенция, усъвършенстване на образователната система, повишаване броя на учебните заведения и тяхното издигане на европейско равнище. За българските дарители това са условията, които осигуряват и просперитета на нацията.
Децата бяха много впечатлени и казваха, че искат и те като пораснат да дават пари за училища.
След два дена е „Денят на народните будители „ и учениците полечиха книжка с информация за тях и стихотворение посветено за празника.
Ще даря парите на децата от „Карин дом“
Предварително поставих на учениците да помислят върху следния въпрос:
„Ако имахте 10 лв., какво щяхте да направите с парите?”
© Всички права запазени 2024 @ Learningtogive.bg
Програмиране: We Work With You
Дизайн: Studio X