Деца помагат на деца – да четем заедно!

Клас: 4

Чрез планиране и прилагане на Програма за четене с приятели учениците ще осъзнаят важността да се включват активно в подпомагане на другите в нашата училищна общност. Продължителност: Три занятия по 40 минути

Учител работил по този проект: Светлана Христова Станчева
Описание на проекта

От първи клас учениците ми развиват своята читателска култура. Имаме си дърво, на което закачваме листчета с имената на прочетените книги и техните автори. Всяка година правим съвместно четене с родители, баби, първокласници и деца от детската градина. За Националната седмица на четенето тази година всеки ден от седмицата беше запълнен с интересно занятие. Истинска еуфория предизвика записът или четенето на живо на любима приказка от баба или дядо. Децата с желание направиха записи и после целият клас  с наслада слуша интересните приказки и стихчета от минали времена. За първокласниците направихме интересни „дубльори”, които държаха любимите им книжки.  Всяко първолаче получи книжка с картинка за оцветяване и беше много доволно.

В класа има едно дете, което все още се затруднява да чете. За него бяхме приготвили изненада-книжка с повече картинки и малко текст, за да може и то да се включи в четенето с желание. Скоропоговорките и гатанките, които бяха част от инициативите през седмицата,  имаха състезателен характер.

В час по развитие на речта се върнахме към „взаимноучителната метода” от 19-и век и децата, които пишат с лекота, трябваше да помогнат на свой съученик и да съчинят  и после да прочетат забавна история. Децата с интерес работиха заедно, „учителите” бяха щастливи, че са помогнали, а „учениците”-, че са се справили блестящо с трудната задача.

По случай 1-ви ноември, Денят на народните будители, посетихме Регионална библиотека „Любен Каравелов”. Предварително бяхме провели състезание за най-добър четец и победителите трябваше да покажат своите умения на гостите в библиотеката. Това бяха първокласници от частна занималня в града, които пък ни изненадаха със завидни знания за Ран Босилек и с колективно рецитиране на „Родна стряха”.

Съвместно с ученици от 4 а клас четохме своите подготвени истории, приказки, разкази. За финал всяко дете написа своето име на глаголица със специални бои, които при подходящо осветление светеха. Децата бяха изумени от резултата и си тръгнаха много доволни, че са писали на глаголицата, сътворена от патрона на нашето училище-Св. Константин-Кирил Философ.

От коментарите в час

Дядото на Ники е победител.

Колко интересно разказва баба ти!

 

Галерия

Деца помагат на деца – да четем заедно!
Деца помагат на деца – да четем заедно!
Деца помагат на деца – да четем заедно!
Деца помагат на деца – да четем заедно!
Цели на проекта

  • разширяване и стимулиране на читателските интереси на учениците;
  • обoгатяване речника на учениците, чрез изграждане на табло от думи;
  • развиване умения сред учениците за дарителство;
  • формиране на знания и умения за обработване и анализиране на данни от анкети;
  • развиване на умения за пълноценно общуване с по-малки на възраст деца.
Използвани материали

  • телефон за видео-запис
  • Маркери
  • кадастрон
  • гатанки,скоропоговорки
  • "банка за идеи"
  • Приложение 2: Насоки за провеждане на програма за четене с приятел

© Всички права запазени 2024 @ Learningtogive.bg