Уважение към собствеността

Клас: 4

След като научат определението на уважение към себе си и другите, учениците ще имат възможност да разгледат и проявят уважение към собствеността в общността. Учениците ще проведат наблюдения в училище и ще отбелязват какво са установили, за да може по-лесно да разберат как да развият положителни навици към собствеността.  Продължителност: Две занятия по 40 минути

Учител работил по този проект: Светлана Христова Станчева
Описание на проекта

Работата по темата за уважение към собствеността премина отново под формата на изнесено занятие. Този път гостувахме на родителя на Никола, който е управител на СОТ в Русе. Учениците с нетърпение очакваха посещението в офиса на охранителната фирма. Първо децата изслушаха интересна беседа как става охраняването на домовете, обществените сгради. След това аз насочих вниманието на учениците как те трябва да уважават не само своята, но и чуждата собственост. Припомнихме си правилата за добро поведение в училище и как да спазваме училищния правилник. Коментирахме кои зони в училище са прекрасни и кои се нуждаят от подобрение. Учениците изразиха своето желание по-бързо да пораснат, за да могат да ползват новооткрития Чуждоезиков център, който предлага прекрасни възможности за обучение и отмора.Повторихме как трябва да пазим стаята чиста, защото е огледало на нас, самите. Тази година нямаме дежурен, той е заменен от „Звездата на седмицата”. „Звездата” е пръв помощник на учителя не само при почистване, посрещане на учителя. Освен това всеки ден подготвя изненада на класа-подготвя нещо интересно, преподава нов урок, ако се осмели. В петък получава раничка с плюшено мече, което го следва през почивните дни и после „звездата” записва в тетрадка какво е правил съвместно със своите родители. Смятам, че това е по-интересен начин, отколкото стандартното дежурство в клас.

След като служителите в охранителната фирма обясниха същността на своята дейност, аз поставих за разискване следните казуси:

  1. Ако намериш чужд портфейл, как ще постъпиш?
  2. Ако си свидетел на кражба от съученик, би ли направил нещо?

За моя радост учениците бяха много активни и изказаха своята гражданска позиция. Последва демонстрация какво се случва при счупване на стъкло на жилище-децата чуха оглушителен шум от включената  аларма. Обясниха им, че системите могат да разпознават над 50 вида звук от взлом и да се активират.  Безспорно бяха най-щастливи, когато трябваше да измислят свой код и да включват и изключват СОТ.

Последва игра за проверка на тяхното внимание-бяха задавани въпроси върху изнесената беседа и децата трябваше да вдигат зелен или червен кръг, в зависимост дали отговорът е положителен или отрицателен.

За финал учениците влязоха в помещението, където се намират камерите за наблюдение на обектите. Най-голям интерес предизвикаха мониторите, които показваха русенско училище. Децата бяха изумени колко ясно се виждат учениците, когато бягат и се блъскат пред училище.

Обещаха на служителите в охранителната фирма да помагат в училище да се опазва собствеността и да бъдат за пример на другите класове. Най-доволен беше Никола, защото разбра колко е отговорна е професията на баща му и как съучениците му завиждаха, че баща му носи истинско оръжие и отговаря за толкова обекта.

От коментарите в час

Яко!

Ако видя как крадат, ще кажа на учителя.

Никола, завиждам ти.

 

Галерия

Уважение към собствеността
Цели на проекта

  • да се формират умения за извършване на дарителски инициативи в училище;
  • да се формира уважение у учениците към общността и нейната собственост
  • да се формират знания за разграничаване на понятията „вземане на заем“, „кражба“, „занемаряване“ и „повреждане“
  • развиване на положителни навици към общността и собствеността;
  • формиране на умения да идентифицират нужда в училище квартала или страната.
Използвани материали

  • тетрадка и химикалки за водене на наблюдения;
  • в зависимост от доброволческия проект, може да са ви необходими найлонови торбички за пазар, гумени ръкавици, гребла, лопати, цветя и семена.
Работа вкъщи

За домашна работа поставете задача на децата да наблюдават места у дома или в квартала, към които има нужда хората да се отнасят с по-голямо уважение. Децата да направят описание на мястото и занемареното му състояние и да предложат решение за подобряването му. В допълнение, децата да опишат по какъв начин доброто и уважително отношение към собствеността ще повлияе на хората, които забелязват тези промени.

© Всички права запазени 2024 @ Learningtogive.bg