Учениците ще научат как българи филантропи и дарители са допринасяли и допринасят за обща полза. Учениците споделят информация за различни филантропи и пишат биографични стихотворения за тях.
Дайте на учениците адреса на сайта Енциклопедия „Дарителството“ – https://daritelite.bg/ и им възложете да направят собствено проучване и да изберат български филантроп(и).
Предвидете достатъчно време, за да могат учениците да подготвят мултимедийната презентация. (Добре е по възможност да се ползва помощта на библиотекари/мултимедийни специалисти, които да съдействат на учениците при ползването на съответните технологии.)
Задайте на учениците следния основополагащ въпрос: „Може ли един човек да направи така, че светът да стане по-добро място за живеене?”
Направете примерно представяне на даден филантроп и помолете учениците да оценят презентацията съобразно скалата. (По този начин ще можете също да покажете на учениците какви са очакванията ви.)
Учениците изнасят подготвените от тях презентации пред класа.
Докато гледат презентациите, учениците трябва да си отбелязват успешните елементи на всяка презентация. След като се приключи с всички презентации е добре да се проведе дискусия за елементите, които правят дадена презентация успешна, като се използват примери от изнесените от учениците презентации.
Напишете на дъската понятието “биографично стихотворение“. Помолете учениците да дадат определение какво означава, като работят в двойки за около една минута. Нека учениците да споделят отговорите си с класа.
Раздайте на учениците „Ръководство за писане на биографично стихотворение“ (Приложение 2), след което напишете на дъската биографично стихотворение за себе си или за някого, когото учениците познават. Помолете учениците да напишат биографично стихотворение за себе си. Изберете доброволци, които да прочетат стихотворенията си на класа.
Възложете на учениците си да напишат биографично стихотворение за филантропа, когото са проучвали. Инструктирайте ги да се подготвят да изнесат презентациите си (да приготвят визуалните си материали, да прегледат записките си и т.н..)
Поканете учениците да представят биографичните си стихотворения (Забележка: Добре е да предупреждавате учениците, които правят презентация, когато отреденото им време. Например, можете да използвате предварително уговорен знак с ръка, за да показвате на учениците кога са изтекли четири минути от презентацията.)
© Всички права запазени 2024 @ Learningtogive.bg
Програмиране: We Work With You
Дизайн: Studio X