Учениците ще дадат определение и ще разберат значението на термина „филантропия“ и ще опишат отличителните черти на добрия гражданин, свързани с демокрацията и насърчаването на общественото благо.
Преди да влезе класа, напишете следните думи като заглавия на колоните на дъската: пълноценен живот, лична свобода, уважение, щедрост, справедливост, равенство, непредубеденост, честен, инициативен/ангажиран, патриотичен).
Прочетете на глас „Хартата за правата на подрастващите“ от книгата „Пилешка супа за душата на подрастващите“. Попитайте учениците дали могат да си спомнят за всякакви други права, които могат да имат като млади граждани. Посочете отговорите им на дъската.
Кажете на учениците, че днес ще обсъдите отличителните черти на страхотния гражданин в демократичното общество. Раздайте Приложение 1 „Водещите десет отличителни черти на страхотния гражданин“. Помолете учениците да разгледат първата отличителна черта: да водиш пълноценен живот и помолете учениците да дадат примери какво означава това за тях. Възложете на някой от учениците да отбелязва и записва отговорите на дъската под съответното заглавие. Продължете по същия начин с останалите девет черти.
Прочетете „Животът просто не е“ от „Пилешка супа за душата на подрастващите“.
Като показвате Приложение 1 „Водещите десет отличителни черти на страхотния гражданин“, помолете учениците да посочат отличителните черти от списъка, които са открили в „Животът просто не е“.
Разделете учениците на групи от по двама – трима (в зависимост от размера на класа). Възложете на всяка от групите по една от „Водещите десет отличителни черти на страхотния гражданин“. Раздайте Приложение 2 „Формуляр за отчет на песента/скеча“ и Приложение 3 „Рубриката песен/скеч“. Прегледайте и двете приложения. Обяснете на учениците, че всяка група ще отговаря за кратка песен или скеч, в който ще демонстрира зададената отличителна черта. Групите следва да планират заданието си и да попълнят формуляра.
Групите следва да изпълнят песента или скеча си пред останалите съученици.
Напишете думата „филантропия“ на дъската. Съберете предложения от учениците на дефиниция на термина. Обяснете, че „филантропията“ е даряване и споделяне, доброволчество и действията на частни лица, предназначени в полза на общото благо. Попитайте за примери как доброволците могат да действат за общото благо. Като се върнете обратно към „Водещите десет отличителни черти на страхотния гражданин“, попитайте учениците кои от тези черти могат да се отнасят за и да популяризират постъпките на филантропия.
© Всички права запазени 2024 @ Learningtogive.bg
Програмиране: We Work With You
Дизайн: Studio X