Учениците ще видят примери за използване на различни медии в името на насърчаване на отговорността и приемането на другите. Ще гледат видеоматериали по YouTube, които ще ги вдъхновят да влязат в контакт с хората, които живеят близо или далеч от тях. Ще научат за артисти, които безвъзмездно предоставят творчеството си за благотворителни каузи. Освен това ще поговорят за стереотипи и предразсъдъци, както и за личната им отговорност за насърчаване на уважението към най-разнообразни гледни точки.
Бележка за преподавателя: Заглавието („Къде, по дяволите, е Мат?”) може да не е подходящо за учениците, но посланието на видеоматериала e много въздействащо и прожекцията си струва. Гледайте предварително материала, преди да решите дали да го пуснете на учениците.
Напишете на дъската или на постер следния цитат: „Лесно разпознаваме хората, които са различни от нас. Инстинктите ни подсказват, че те са заплаха” (Мат Хардинг). Обсъдете дали групата счита твърдението за вярно. По време на обсъждането споделете, че е имало времена, когато разпознаването на хора, различни от нас самите, е било въпрос на оцеляване. Днес обаче трябва съзнателно да надмогваме този инстинкт, за да можем да контактуваме с хората. Обсъдете ползите и опасностите, когато гледаме на различията като на заплаха.
Разкажете на учениците как Мат Хардинг създава видеоматериал за самия себе си докато танцува по света. Видеофилмът става популярен в YouTube, защото Мат е изключително искрен в желанието си да влезе в контакт с хора от различни култури. Сякаш танцуването (лошо), смеха и усмивката заедно с други хора руши много прегради. Видеоматериалът е озаглавен „Къде, по дяволите, е Мат?” и може да бъде видян на интернет адрес: https://www.youtube.com/watch?v=zlfKdbWwruY Бележка за преподавателя: Заглавието („Къде, по дяволите, е Мат?”) може да не е подходящо за учениците, но посланието на видеоматериала e много въздействащо и прожекцията си струва. Гледайте предварително материала, преди да решите дали да го пуснете на учениците.
Разкажете на учениците, че видео проектът на Мат обединява хората чрез нещо, което ние всички споделяме – радостта от танца. Мат вярва, че танцът свързва най-различни хора и че всеки иска да се чувства свързан. Обсъдете убежденията/мненията на учениците във връзка с чувството за свързаност.
Отпечатайте или покажете текста „Рок за добри дела“ (Приложение 1).
Мозъчна атака „Изкуство за добро дело“. Разделете учениците на групи от по четирима. Раздайте им листове. Дайте им 10 минути да измислят идея за събиране на средства за някаква кауза чрез артистична проява (концерт, рисуване на сцена, най-дългото хоро и др.). Говорител на всяка група да представи кратко на съучениците си идеята.
С вдигане на ръка всички гласуват в коя от проявите биха се включили: а) като организатори; б) като зрители.
Запишете резултатите на дъската.
Обсъдете най-успешната идея и защо тя е най-високо оценена.
© Всички права запазени 2024 @ Learningtogive.bg
Програмиране: We Work With You
Дизайн: Studio X