Добри практики

Мост към доброто

Лилия Рачева, Казанлък

Диан от Ямбол, ученик от 11 клас, към времето на историята, която разказваме, всеки ден пътува от града до с. Хаджидимитрово, за да поставя театрален спектакъл. В селото има детска градина, читалище и клуб на пенсионера. Повечето деца са от ромски произход и не общуват много с бабите и дядовците от селото. Диан започва репетиции, в които участват и децата и възрастните и мечтае постановката да бъде гледана от майките и бащите на ромските деца, заедно със синовете и дъщерите, с внуците на жените от клуба на пенсионера. Дава й име „Мостове към доброто“. С времето между децата и местните баби започва истинско приятелство и общуване.

Диан е един от героите на конкурса „Млад благотворител“ на фондация „Благотворител“. Станислава Рашева от екипа на фондацията разказва тази история пред второкласниците от ОУ „Никола Й. Вапцаров“ в Казанлък.

Часът в „Научи се да даряваш“ този път беше за същността на работа в неправителствена организация, какво е особеното в това, какво дава като усещане и удовлетворение, защо съществуват тези организации…Станислава разказа за всички разнообразни проекти, по които е работила и реализира и сега фондация „Благотворител“ – от подкрепа за деца в институции до професионални курсове за тях, през програма „ Добродетели“ и конкурс „Млад благотворител“. Така децата придобиха истинска представа какво значи да подкрепяш различни каузи чрез работата си и колко мотивиращо и вълнуващо може да бъде това.

Самите те предложиха много каузи, за които биха работили. Искат да помагат на деца, „които са бедни, с храна и дрехи“, „да дарявам на болници, за да се лекуват там много хора“, да подкрепят бежанци, „пострадали от война, с дрехи, храна и чиста вода, както и бездомни хора“. Сред другите, избрани от тях каузи, са тези, свързани с грижа за животните , както и с „чистотата и красотата на града ни“.  

Особен интерес у тях предизвикаха историите от конкурса „Млад благотворител“ на фондация „Благотворител“, защото това са идеи на деца, които предлагат решения на сериозни според тях проблеми и така подобряват живота ни: от запазване на пчелите до рециклиране на стари телефони и засаждане на ябълкови градини.

Второкласниците вече имат идеи как да подобрят живота в своето родно място и са готови за работа в НПО.

© Всички права запазени 2024 @ Learningtogive.bg