Добри практики

За по-зелено училище

Снежана Тодорова, класен ръководител, 2-ри клас

СУ “ Св. Св. Кирил и Методий“, гр. Смядово

Тази учебна година с моите второкласници още в началото решихме да изградим алпинеум. Да засадим цветя, декоративни храсти и дърво, с които да променим облика на училището. С децата вече обсъждахме различните аспекти на дарителството и водени от идеята, че мога да станат дарители, като дарят своя доброволчески труд, учениците нямаха търпение това да се случи.

Продължителността на проекта беше три часа. През първия час учениците изгледаха епизода на „ Франклин засажда дърво“, след което споделиха своето отношение към природата. Дискутирахме какво ни дава тя и какви ползи ни носят нейните дарове. Говорихме за засаждането на растителността като акт на филантропия: учениците даряват част от времето си, за да направят това; със засаждането на цветя, храсти и дървета, които ще израснат и ще бъдат част от общото благо, те споделят една ценност.

Споделих идеята за изграждането на алпинеум. Оставих децата да преценят къде е най-подходящото място. Излязохме навън и те решиха да бъде на място, където да се вижда и да краси училището (избрахме входа на Корпус 2 в училището).  Преценихме какви ще са размерите на алпинеума и им поставих задача за снабдяване с камъните, необходими за изграждането му. Тук взеха участие и техните родители.

През втория час с учениците се заехме да изграждаме алпинеума. За целта трябваше камъните да се подредят във формата, която е най- подходяща. Наредихме по-големите камъни по контурите и ги закопаваме на 3 – 4 см. дълбочина като внимавахме между тях да не остават отвори. По същия начин наредихме вторият слой и най-вътрешния. След това запълваме мястото с почва. С това приключихме втория час. За третия час остана засаждането на растителността, която бяхме подготвили. Всеки донесе по нещо. Тук и родителите взеха участие, като основно те засяха растенията, а децата ги поливаха и обещаха,че ще поддържат алпинеума и ще се грижат за растенията.

Имаха задача  да нарисуват рисунка на това, което са направили и как то ще изглежда след време. Дискутирахме  следното: Какво направихме, за да помогнем на хората около нас, на каузи, които имат нужда от подкрепа. Как помогнахме за опазване на природата и облика на училището? Как се почувствахме? Записах отговорите им на дъската и обобщихме – какво чувство носи трудът за важна за всички нас кауза (удовлетворение, радост, щастие, осъзнаване, че сме екип и че сме заедно и т.н.).

Класът получи поздравления от Директорите на училището и всички учители и ученици. Поздравления получихме и от еколога на общината, който искаше да изпратим снимки, за да бъдат публикувани в сайта на града.

 

 

© Всички права запазени 2024 @ Learningtogive.bg