„Не съм те никога избирал на земята. Родих се просто в теб на юнски ден във зноя. Аз те обичам не защото си богата, а само за това, че си родина моя.“ Атанас Далчев- „Към родината“
Първи час– 23.02.2018 г.- „Аз обичам България“- под този надслов реших да проведа състезание, с което да отбележим Национален празник на страната.
Децата с голямо желание се включваха в уроците по история от Човекът и обществото, темата им беше много интересна, бяхме изучили вече по- голямата част от историческия материал. Затова предварително ги помолих да потърсят у дома любопитни, интересни, неизучвани факти за някой от нашите владетели или за определено събитие. Предполагам, че родителите са им оказали помощ, защото в часа носеха много интересна информация. Тъй като самите те бяха нейни „откриватели“ , те бяха толкова възторжени, нямаха търпение да вземат участие и повечето им изказвания започваха с ентусиазираното „А знаете ли, че…“
Така историята на България се превърна във филм с интересни епизоди, владетелите добиваха по- реално присъствие, историческите събития се осмисляха по- добре, търсеха се причини и следствия…
Говорихме с децата какво значи патриотизъм, национализъм, толерантност по отношение на съвместното съжителство на различни етноси, религии и култури на една територия, обединени в една държава с единни закони.
Определихме дата за състезанието и поканихме родителите. Предварително подготвих въпросите и материалите.
Втори час- 02.03.2018 г.
На самото състезание дойдоха доста родители или близки. Вълнението беше голямо, и от страна на учениците, и от страна на гостите ни. Разделени в четири отбора, децата „мериха“ знания, бързина и съобразителност, решавайки различни задачи. Голяма част от родителите бяха гости, а трима от тях- членове на журито, които бяха доста затруднени, защото те трябваше сами да определят критериите, по които да оценяват отделните задачи, а отговорите на отборите бяха толкова подробни, въпросите, които задаваха на противниците- трудни, че журито трябваше да обмисля възможности за допълнителни въпроси и бонус точки. В края на часа признаха, че самите те са изненадани не толкова от знанията, които децата им са показали, а от желанието и спортния къс, с които са играли, от амбицията да докажат, че знаят повече от другите.
Задачите от състезанието: /които могат да бъдат променени, адаптирани, допълнени; последователността е въпрос на преценка на учителя.
/въпросите прилагам в края на урока/
https://www.azbukari.org/shop/nachalo/38-bukvarino.html
Вълнуващият момент в края на задачата бе, когато един от родителите попита децата дали могат да запеят химна. Запяха всички, и ученици, и родители, което бе един много трогателен миг.
Така освен че почетохме празника, учениците показаха по занимателен начин знанията, които са усвоили по „Човекът и обществото“ и „Човекът и природата“, а родителите бяха наши гости и съмишленици.
В крайна сметка победителите бяха с близки резултати. Всички се съгласихме, че по- важни и по- ценни са удоволствието, с което децата се включиха в състезанието, ентусиазмът, с който работиха, както и знанията, които показаха. Защото обичта към България не се измерва с места и награди, а тя е чувство, което всеки от нас носи в сърцето си!
Избери верния отговор:
Най- високата планина в България е:
а/ Родопи б/ Пирин в/ Рила
Река Марица тече през:
а/ Дунавската равнина б/Тракийската низина в/ Добруджа
Река Искър се влива в:
а/ Черно море б/ Янтра в/ Дунав
Вихрен е най- високият връх в:
а/ Рила б/ Пирин в/ Стара планина
Кой от градовете НЕ се намира на река Дунав:
а/ Балчик б/Силистра в/ Лом
През Тетевен тече река:
а/ Черни Осъм б/ Бели Вит в/ Черни Вит
Родното място на Христо Ботев е:
а/ Карлово б/ Карнобат в/ Калофер
В коя група селища НЕ всички се намират край Черно море:
а/ Балчик, Силистра, Китен б/ Варна, Созопол, Каварна в/ Ахтопол, Бургас, Обзор
Кой град НЕ се намира в Северна България:
а/ Асеновград б/ Плевен в/ Добрич
Река Дунав извира от планина в:
а/ Белгия б/ Австрия в/ Германия
Надпиши забележителностите:
4 снимки – паметника Шипка, храм- паметник „Александър Невски“, Рилския манастир, Мадарския конник
Учениците търсиха допълнителна информация за български владетели или събития от нашето минало.
Подготовка на въпросите за състезанието.
© Всички права запазени 2024 @ Learningtogive.bg
Програмиране: We Work With You
Дизайн: Studio X