Благотворителен базар в училище

Клас: 1, 2

Учениците организират в тяхното училище благотворителен базар за продажбата на закуски, мартеници, картички или други предмети. След базара учениците преброяват събраните пари и ги използват, за да купят подарък за някого в нужда или може да е за ползване от всички – украса на класната стая например. Те трябва да имат предварително избрана кауза. Продължителност: Три занятия по 40 минути

Учител работил по този проект: Валентина Василева Статева
Описание на проекта

Урок № 1 и 2

Баба Марта е шарен празник – пъстър, цветен. В този ден хората си пожелават и си наричат само най-хубавото – здраве! За Баба Марта няма спорове дали да се празнува, или не – просто връзваме мартеница на китката на човека до нас и с широка усмивка му пожелаваме да е бял и червен, здрав и весел!

На пощата си получих предложение от моите приятели в Карин домС пристигането на Баба Марта идва и вълнението около гривнички, пискюли, Пижо и Пенда, кокичета – всички тези красоти, които се изработваха неуморно в Карин дом и дойде време да ги споделим с всички вас. „.отново имаха нужда от нашата помощ . На следващият ден запознах учениците с него и им предложих да се включим. Те знаят, че аз съм доброволец при тях и че редовно се включвам в техните инициативи . Използвах предното им участие за Благотворителен базар . В часовете по изобразително изкуство, час на класа и технологии и предприемачество изработихме мартенички. Учениците с голям ентусиазъм и желание се включваха всеки ден при тяхната изработка, а помощници бяха техни майки.

Неусетно се изнизаха нашите три дни, изпълнени с доброта, човечност, състрадателност и съпричастност! А нашата мисия бе изпълнена с надежда…Надежда, която се опитахме да подарим  на толкова много деца (хора). надежда за всички нас, че все пак не сме напълно изгубени……

Урок № 3

Третият ден разделихме по вид всички мартеници. Класът се раздели на екипи и на всеки изпълняваше конкретна задача:

1 екип-изрязват картончета ;

2 и 3 екип- закрепват мартениците;

4 и 5 екип-пакетерат;

6 екип заедно с мен оглеждат всяка мартеница и ако има нужда се правят корекции.

Родителите отново се включиха, защото знаеха, че тази дейност е трудна и много отговорна.

Вечерта на 20 февруари всичко беше готово. За наше учудване количеството на мартениците беше голямо. Родителите изживяха приятни мигове с децата.

На 21 февруари занесохме всичко в Карин дом. Те щяха да направят базари в различни големи търговски обекти.

И днес можем да кажем с гордост и радост, че “малките доброволци“ от 2в клас изпълниха своята мисия. Едновременно с това, те се научиха на отговорност , целеустременост и екипност при изпълнението на каузите.

За пореден път се включиха в базарите на Карин дом. Мартениците бяха изработени с ентусиазъм и желание, както от страна на децата, така и от родителите. Тяхната благотворителност беше отразена в сайта на училището, на страницата на Карин дом .

От коментарите в час

Десислава (майка на Боян): Благодаря за приятния час. Имах нужда от тази анти стрес терапия.

Нора (майка на Крум):Цяла вечер правих мартеници и дори си купих голяма игла за нанизване. Много съм доволна от часовете ето защо идвам всеки час.

Жана (майка на Виктор): Аз идвам с малък помощник и ще се постарая да помагам. Утре ще изпратя 2 мартеници.

Свилена (майка на Ванеса):С най-голямо удоволствие идвам да помагам.

Симеон: Баба не може да дойде, но прави мартеници вкъщи.

Борис: Татко направи венеца, защото използвахме силикон, но и аз много помагах.

Никола: Мама предложи да използваме материалите , останали от сувенирите за Карин дом и направихме 3 огромни маргеници.

Биляна, Божидара, Боян,Георги,Виктория, Николай,Мартина: В частната занималня направихме мартеници за Карин дом.

Ралица (майка на Димитър):Аз не съм много сръчна и затова направиха Пижо и Пенда.

Галерия

Благотворителен базар в училище
Благотворителен базар в училище
Благотворителен базар в училище
Благотворителен базар в училище
Благотворителен базар в училище
Благотворителен базар в училище
Цели на проекта

  • Да се формират умения у учениците за действия, които могат да предприемат в полза на някого друг или група хора (напр. благотворителен базар);
  • Да се формират практически знания и умения за работа с пари;
  • Да се формират умения за целесъобразно използване на средствата от благотворителни събития;
  • Да се планират дейности, свързани с подготовката на благотворителен базар;
  • Да се изчисляват печалбата от продажбите;
  • Да се пишат благодарствени писма;
  • Да се възстановят пари, взети назаем;
Използвани материали

  • Подходящ брой маси, за да бъдат изложени закуските, мартениците, картичките;
  • Найлоново опаковъчно фолио или торбички за безопасна и хигиенична работа със закуските (бъдете подготвени в случай, че някои закуски пристигнат без да са опаковани поотделно), торбички или пликове – ако продуктите не са закуски;
  • Чинии или подноси за атрактивно излагане на закуските;
  • Малки табелки, с надпис за вида на закуската и цената, които да се поставят пред всеки поднос, или етикети за картичките и мартениците;
  • Кутия с дребни монети на стойност 10.00 лв. за връщане на ресто;
  • Доброволци родители или по-големи ученици за представяне на продуктите на всяка маса;
  • Хартия за флипчарт;
  • Фотоапарат/мобилен телефон;
  • Хартия за писане на благодарствени писма;

© Всички права запазени 2024 @ Learningtogive.bg