Учениците ще преминат през процеса на идентифициране на потребностите на общността и вземане на решения въз основа на неотложността на потребностите. Учениците ще преминат през процеса на планиране, ще разработят и изпълнят собствени проекти в полза на общността. Ще направят оценка на разработения проект с помощта на таблица за оценяване и дискусия на проектите. Продължителност: 4 - 5 занятия по 40 мин.
След предложението на учениците в последният урок, направих родителска среща и обясних на родителите колко важна задача имат! Приеха много добре предложението на техните деца и обещаха да се включат активно в начинанието. В час на класа разгледахме понятията филантропия, доброволчески проект и доброволчество през планирането и изпълнението на проект, който е в полза на местната общност.Анализирахме качествата на практически насочен доброволчески проект и описахме стъпките за развиване на успешна благотворителна дейност.Изработвахме картички в свободното време на учениците и се радвах, че са ангажирани с деност, която ще им промени мисленето. Няколко дена преди реализирането на проекта в социалните мрежи заваляха благотворителни дейности насочени към старческия дом!Събрахме се спешно и се чудехме къде да подарим картичките, изработени с толкова много любов и желание.Сетих се, че можем да излезем по улиците и да подаряваме на възрастните хора красивите творения. Децата се съгласиха.На 19.12.2018г в 8.00 открихме благотворителния базар. Родителите се бяха справили повече от отлично. Група деца от класа излязоха да подаряват картички а други продаваха лакомства в цялото училище.Беше голяма еуфория! Ученици, родители и учители купуваха вкусотии и се радваха на инициаторите.Събрахме 325.85лв които ще бъдат преведени на ЮНЕСКО за онкоболните деца. По улиците също се виждаха зарадвани и изненадани хора. Направихме един ден различен за много хора и подарихме много усмивки.
Есра никога преди не е участвала в благотворителост/нова в класа/
Никола иска да направим още няколко инициативи.
Алис е развалнувана от реакциите на учителите.
Преподавателят би могъл да помоли родителите да се включат в плана за действие в общността. Това е отличен начин за привличане на родителите за партньори в учебния процес.
Подготовка на преподавателя
Преди началото на занятието прегледайте „Бележки на преподавателя относно качествен учебен доброволчески проект” (Приложение № 3). Не пропускайте да включите описаните елементи, които водят до успешен доброволчески проект, в общата дискусия и процеса на взимане на решения.
© Всички права запазени 2024 @ Learningtogive.bg
Програмиране: We Work With You
Дизайн: Studio X