Учениците ще преминат през процеса на идентифициране на потребностите на общността и вземане на решения въз основа на неотложността на потребностите. Учениците ще преминат през процеса на планиране, ще разработят и изпълнят собствени проекти в полза на общността. Ще направят оценка на разработения проект с помощта на таблица за оценяване и дискусия на проектите. Продължителност: 4 - 5 занятия по 40 мин.
Попитах учениците „Могат ли младите хора да внесат промяна в общността?“. Раздадох и разгледахме „Примерни доброволчески проекти”(Приложение № 4) и проведохме дискусия относно уместността на всеки от примерните проекти. Харесахме проект „Нашето най-велико поколение”Г-жа Джой иска учениците й да научат за хората, живели по време на Втората световна война. Тя възлага на учениците да посетят Дом за възрастни пенсионери и да общуват с хората там в продължение на един час. Г-жа Джой приготвя сладки. Учениците водят записки в тетрадките си, сервират сладките и в продължение на един час разговарят с възрастните пенсионери.“. Решихме, че можем да посетим клуба на пенсионера в града и да разпитаме хората там за професиите, които са упражнявали, за социализма, за любимите им предмети в училище …
Описахме необходимите дейности, които трябва да извършим преди да съществим посещението си – определихме отговорници за съставяне на въпроси, за изработване на картички и т.н. Разграфихме времето , необходимо за осъществяване на проекта. С гласуване определихме заглавието – „На кафе със 7.а“.
На 16 април продължихме с дейностите по подготовка на посещението ни в клуба на пенсионера. Изрязвахме и сгъвахме картичките, рисувахме великденски яйца, писахме и лепихме пожелания.
На 19.04.2019 осъществихме нашето дългоочаквано посещение в клуба на пенсионера в гр. Пирдоп. Ние бяхме подготвили сладки, солети и бяхме заредени с добро настроение и много въпроси. За срещата бяха пристигнали около 20 човека, които с трепет и вълнение чакаха да разкажат за младежките си години и да участват в разговора. Седнахме на чаша чай и разговорът започна. Разказаха им за различни професии – една жена е била икономист в Аурубис, друга – деловодител в съда, трета – директор на Дома за слепи, четвърта – педиатър, пета – електроженист. Смяхме се, че се била оженила на 15 годишна възраст и каза, че това било нормално тогава. Дядовците пък споделиха, че са работили като механици, инженери, шофьори, металурзи и т.н. Всички бяха единодушни, че няма срамна професия.Предизвикахме ги да си спомнят стихотворения от ученическите години, ние също бяхме подготвили две. Не се разминахме и без песен, домакините ни помолиха да изпеем заедно „Хубава си, моя горо“. Разпитаха децата дали гледат в телефоните си непрекъснато, както техните внуци, дали има наркотици около училището и те дали се изкушават. Децата казаха, че никога не биха допуснали подобно нещо.
Накрая им подарихме картичките, а те ни поканиха пак да отидем.
Илияна: „Ха, аз съм на 14, значи по вашите стандарти ми е време за женитба“
Любчо :“Помните ли стихотворение от ученическите си години? Аз Ви предизвиквам да кажем по едно“
Преподавателят би могъл да помоли родителите да се включат в плана за действие в общността. Това е отличен начин за привличане на родителите за партньори в учебния процес.
Подготовка на преподавателя
Преди началото на занятието прегледайте „Бележки на преподавателя относно качествен учебен доброволчески проект” (Приложение № 3). Не пропускайте да включите описаните елементи, които водят до успешен доброволчески проект, в общата дискусия и процеса на взимане на решения.
© Всички права запазени 2024 @ Learningtogive.bg
Програмиране: We Work With You
Дизайн: Studio X