Деца помагат на деца – да четем заедно!

Клас: 4

Чрез планиране и прилагане на Програма за четене с приятели учениците ще осъзнаят важността да се включват активно в подпомагане на другите в нашата училищна общност. Продължителност: Три занятия по 40 минути

Учител работил по този проект: Петя Илиева
Описание на проекта

 

Деца помагат на деца – да четем заедно , бе една от най- интересните теми от проекта. Темата я разгледахме в 3  – 4 учебни часа. На 31 януари 2019г. учениците от проект „Научи се да даряваш“ , осъществиха своето първо изнесено извънкласно четене и се запознаха с читалищната библиотеката. Младата и амбициозна библиотекарка Стела Стоянова, направи едно чудно пътешествие из света на библиотеката, какво представлява, какви помещения и услуги има ,как се става читател и как се пазят и четат книгите. Библиотекарката сладкодумно разказа за различните книги ,които притежава читалищната библиотека,за важната роля на четенето и книгата като неизменен и постоянен приятел на всеки човек. Следваща стъпка беше да прочетат нещо на глас и да си изберат първата библиотечна книжка за четене в къщи. Учениците се подписаха с голямо вълнение в първия си читателски картон ,после с въодушевление прелистваха детските книги, сами четяха непознат текст и споделяха със съучениците си!

Вторият ни вълнуващ час бе срещата с малките първолаци, два пъти в седмицата от 22.02 – 28.02.19г. Първия  час с малките сладури премина в подкрепа при четенето. Децата от проекта помагаха на първолаците  да четат непознат текст, да изговарят правилно думите и да следят правилно с пръстче текста който четат. Малките дечица много се зарадваха на помощта на по – големите какички и батковци от 3 и 4 клас, а и учителката на 1 клас г-жа Драганчева остана много доволна и ги похвали за добре свършената работа.

При вторият проведен час с първи клас, учениците от проекта въвлякоха вниманието на дребосъците  в чудния свят на книгата.
Книгите са най-тихите и най-постоянни приятели. Те са най-достъпните и най-мъдри съветници, както и нашите най-търпеливи учители. Инициативата включваше:
Четене на приказките “ Жива вода и Балончето, което се надува самичко“ – IV клас и III клас  четоха –   на I клас.
Илюстрации на I клас от моменти на приказките. Подреждане на изложба от направените рисунки и комикси.

Третият час от темата да четем заедно премина сред природата в близката борова горичка на 07.03.19г.  Заедно с децата от проекта отидохме в близост до нашето училище на едно прекрасно и зареждащо местенце. Борова горичка с красива и свежа полянка. Там след учебните  часове разпуснахме  натоварването от учебния процес до обяд, играхме на интересни и забавни игри, отдъхнахме  и четохме научна информация свързана с природата, билките и това как да си направим хербарии. Беше един чудесен ден.

 

От коментарите в час

Фабиана 1 клас -“ Много съм радостна, че започнах да чета гладко“

Емилия 4 клас – „Госпожо, не може ли да измислят такъв закон да имаме часове за учене сред природата“?

Павел 4 клас – “ Аз, вече ще бъда редовен читател на библиотеката, видях, че там има много интересни книжки които искам да прочета“

Момчил 3 клас „Абе, тези първолаци не са толкова зле, горе – доле четат, ама май ще трябва пак да ги понатиснем на четене“.

Камелия 3 клас – “ Вече могат да четат първокласниците, ама и хубави рисунки рисуват“.

Галерия

Деца помагат на деца – да четем заедно!
Деца помагат на деца – да четем заедно!
Деца помагат на деца – да четем заедно!
Деца помагат на деца – да четем заедно!
Деца помагат на деца – да четем заедно!
Деца помагат на деца – да четем заедно!
Деца помагат на деца – да четем заедно!
Деца помагат на деца – да четем заедно!
Деца помагат на деца – да четем заедно!
Деца помагат на деца – да четем заедно!
Деца помагат на деца – да четем заедно!
Деца помагат на деца – да четем заедно!
Деца помагат на деца – да четем заедно!
Деца помагат на деца – да четем заедно!
Деца помагат на деца – да четем заедно!
Деца помагат на деца – да четем заедно!
Деца помагат на деца – да четем заедно!
Деца помагат на деца – да четем заедно!
Деца помагат на деца – да четем заедно!
Деца помагат на деца – да четем заедно!
Деца помагат на деца – да четем заедно!
Деца помагат на деца – да четем заедно!
Деца помагат на деца – да четем заедно!
Деца помагат на деца – да четем заедно!
Деца помагат на деца – да четем заедно!
Деца помагат на деца – да четем заедно!
Деца помагат на деца – да четем заедно!
Деца помагат на деца – да четем заедно!
Деца помагат на деца – да четем заедно!
Деца помагат на деца – да четем заедно!
Деца помагат на деца – да четем заедно!
Деца помагат на деца – да четем заедно!
Деца помагат на деца – да четем заедно!
Деца помагат на деца – да четем заедно!
Деца помагат на деца – да четем заедно!
Деца помагат на деца – да четем заедно!
Деца помагат на деца – да четем заедно!
Деца помагат на деца – да четем заедно!
Деца помагат на деца – да четем заедно!
Деца помагат на деца – да четем заедно!
Деца помагат на деца – да четем заедно!
Деца помагат на деца – да четем заедно!
Деца помагат на деца – да четем заедно!
Деца помагат на деца – да четем заедно!
Цели на проекта

  • разширяване и стимулиране на читателските интереси на учениците;
  • обoгатяване речника на учениците, чрез изграждане на табло от думи;
  • развиване умения сред учениците за дарителство;
  • формиране на знания и умения за обработване и анализиране на данни от анкети;
  • развиване на умения за пълноценно общуване с по-малки на възраст деца.
Използвани материали

  • Картончета за съобщения(изработени като отворена книга или сърчица)
  • Маркери
  • Голямо табло (изработено като отворена книга)
  • Груба кафява хартия за макети
  • Картончета за флаш карти за учене
  • Книга „Франклин учи Хариет“
  • Приложение 1: Писмо до родителите
  • Приложение 2: Насоки за провеждане на програма за четене с приятел
  • Приложение 3: Книга на моя приятел
  • Приложение 4: Моят приятел за четене
Работа вкъщи

Приложение 1: Писмо до родителите

© Всички права запазени 2024 @ Learningtogive.bg