Децата в училище

„Добрата дума - цена няма“ „Добрата дума може да те накара бързо да се усмихнеш и  да забравиш лошото“

Учител работил по този проект: Стефка Пенева
Описание на проекта

1 час

Урокът започнах на 12.02 с представяне на нашите гости от превантивно- информационен център към община Русе г-жа Григорова и г-ца Еюб. Гостите попитаха учениците  какво правят когато са тъжни, как да помагаме и да постъпваме правилно. Коментираха  какво е неприятно чувство и че е нормално да се изпитват и такива чувства, но че не трябва да даваме израз на емоциите, че трябва да постъпваме деликатно и внимателно. Госпожица Еюб попита третокласниците дали знаем какво да направим когато сме ядосани или как да се държим, когато не сме разбрани от другите.Учениците си  припомниха техниките за справяне с гнева.

После   г-ца Еюб раздаде на учениците работни листи  за емоциите. Децата имаха поставена задача да си представят гнева  като чудовище.Учениците трябваше да довършат работния лист като допишат свои дейности за освобождаване от гнева. В края на часа учениците представиха своите гневни чудовища и отново дискутираха  върху техники за помощ.   

2 час

Урокът продължих на 19.02 с с представяне на нашите гости от превантивно- информационен център към община Русе г-жа Григорова и г-ца Еюб.Нашите гости ни припомниха на техниките за справяне с гнева.Дискутираха върху темата за правилата в клас, за правилното поведение, правилата вкъщи и на улицата. Госпожа Григорова постави на учениците задачи  да предложат решение на  казус с нов ученик, със случай на неразбиране, случай на съученик, които   не спазва правила, как да постъпим при изолиране, нараняване и  опити за кражба. Тук отново  нашите гостенки насочиха вниманието към това  как се отнасяме към другите. Акцентираха върху това как разбират третокласниците думата уважение, какво е толерантност, как да проявяват разбиране и приятелско отношение, как  да помагат с дребни жестове, с протегната приятелска ръка и как  да бъдат по- толерантни.

В края на часа учениците имаха поставена задача да попълнят анкета и да коментират какво биха направили, как може да постъпят и какво не биха в никакъв случай направили в посочени ситуации.

 3 час

За третия час на 26.02. отново на гости ни бяха г-жа Григорова и г-ца Еюб  от превантивно- информационен център към община Русе. Нашите гости попитаха учениците дали всички имат компютър и за какво го използват.  Дали сами или с разрешението на родителите използват интернет. Госпожа Григорова попита децата колко често и по колко време прекарват пред компютъра и дали знаят правила за безопасен интернет. После нашите гостенки разказаха за супер героя Флашко и как се бори със спамчетата. Акцентираха върху това кой е супер герой, какво е спам. Говориха за  правилата в интернет и съветите на Флашко като защитник на безопасността. Дискутираха с учениците какво трябва да направят ако нещо ги притесни.Гостенките запознаха третокласниците с правилата за безопасен интернет.  Раздадоха на учениците карти-шаблони  с правила или  причинена злина   и дискутираха как трябва да постъпим и как да помагаме, акцентираха върху правила за безопасност в интернет, които всички трябва да спазват.

Галерия

Децата в  училище
Децата в  училище
Децата в  училище
Децата в  училище
Децата в  училище
Децата в  училище
Децата в  училище
Децата в  училище
Децата в  училище
Децата в  училище
Децата в  училище
Цели на проекта

  • Целта на урока е учениците да почувстват, че са част от една общност, която трябва да си помага и уважава
  • Учениците да си припомнят начини за позитивно преодоляване на чувството за гняв и предотвратяване на конфликтни ситуации;
  • Третокласниците да спазват правилата за културно поведение и толерантност в общуването ;
  • Да се запознаят и спазват правилата за безопасен интернет
Използвани материали

  • маркери
  • листи за напомняне и бележки
  • работни листи за емоциите
  • нагледни карти за безопасен интернет

© Всички права запазени 2024 @ Learningtogive.bg