Учениците научават за фондациите и проучват личност, която се проявява като филантроп, включително мотивацията за решението да дарява. Продължителност: Две занятия по 40 минути
С тази тема учениците се запознаха за един учебен час на 12.10.2018г. Темата започнахме, като предварително бях поставила предния час на учениците за домашно да се поинтересуват какво означава “ Филантроп“, дори да си донесат материали свързани с темата, да проучат дейности на съвременни и местни дарители, да разговарят със семействата си по темата. След поставената домашна задача, учениците се бяха подготвили и разказаха доста интересни истории за дарителството на техни познати и приятели. Камелия, Теодора и Рая се бяха подготвили с информация за значението на термина “ Филантроп“. А, пък Павел от 4 клас бе поканил сестра си и братовчедка си , да ни разкажат за техния семеен бизнес. Как отделят средства за да помагат на хора в нужда и на Народните Читалища от околността при организирането на тържества и обичаии. От двете какички , учениците научиха за различните фондации изпълняващи ролята на дарител. Нели Красимирова им разказа за най- големият добродетел „дядо Добри“, който живял изключително бедно, но дарил над 80 000лв. за храмове и на хора и деца в нужда. Александра Петрова , пък разказа за местния филантроп и бизнесмен Огнян Петров, който успя да издигне чудния паметник на „Дядо Йоцо“ в Искърското дефиле. Така учениците се запознаха освен с термита „Филантроп “ и с термина „Фондация“. Те разбраха , че сам човек не може да организира мащабни проекти, затова е нужна и подкрепата на още дарители , а именно фондации за да се подкрепи едно такова прекрасно дело, като изграждането на голямата статуя на „Дядо Йоцо“ близо до с. Очиндол в Искърския пролом. Впечатлени учениците от разказаното им до момента, се създаде една интересна дискусия по между им. Един през друг без да се изслушват започнаха да споделят на каките , кой как е помагал на животинче, друг пък на възрастна баба да си занесе пазарската чанта от магазина до дома, Емилиян сподели как е дал на Деян 2 лв. , защото той ги бил изгубил и нямал пари за обяд и сега е разбрал, че е негов дарител. Илиянка ни разказа, как винаги когато пазаруват в магазините със семейството си пускат в поставени кутии пари за хора и деца в нужда. Цветилена сподели за лично донесените от нея дрехи и играчки как ги е дарила на Моника от с. Елисейна, защото и е жал, че тя няма майка и е от бедно семейство. Винаги и купува по нещо от столовата когато я види, че е гладна и т. н. Урокът премина с много вълнение и интерес от споделените моменти. Но най – важната поука от часът бе, че всеки един от нас е Филантроп – Благотворител, човек отделящ време и пари за да помогне на друг, както казва Теодора “ Моето семейство познава такъв човек, казва се Георги Комитски и е ортопед – травматолог, той винаги се отзовава на хората в нужда дори да е в почивка , дори не взима пари по някой път ,щом разбере, че някой е пострадал зарязва всичко и отива веднага в операционната ,за да помогне на нуждаещия се, защото от здравето няма нищо по – важно. Не винаги парите са всичко.“
“ Филантроп ли си , когато използваш „вълшебни думички“ ? – Емилия 4 клас
„Приятелството е по-ценно дори от дворец, то филантропия ли е ? „- Момчил 3 клас
“ За да имаш приятели трябва да бъдеш добър с тях“- Цветомила 3 клас
„За да си добър трябва да помагаш на другите и ако видиш наранено животно, да му помогнеш„- Теодора 3 клас
Интерактивна домашна работа за родители/ученици: Учениците могат да използват помощ от родителите си за редактирането и подготовката на презентациите си. Насърчете учениците да разговарят със семейството си относно понятието „даряване/дарителство“.
© Всички права запазени 2024 @ Learningtogive.bg
Програмиране: We Work With You
Дизайн: Studio X