Как се грижим за животните, които се грижат за нас

Клас: 3

Учениците ще научат какво означава хуманно отношение към животните. Те ще разберат, че тяхна отговорност е да се държат с уважение към животните. Учениците ще разработят и осъществят проект по темата и ще имат възможността след това да обсъдят смисъла и ефекта от него. Продължителност: Две занятия по 40 минути (урокът предвижда и практическо упражнение за набиране на средства извън двете занятия).

Учител работил по този проект: Ирена Мицковска
Описание на проекта

Бях сигурна, че темата ще предизвика интерес и желание за разговор сред учениците, защото няма дете, което да не обича животните и да не се интересува от информация, свързана с тях. Още повече, че миналата година по темата за различните хора наш гост бе Анита, която е незряща, и тя бе придружена от нейното куче- водач.

Започнах урока с въпрос знаят ли учениците животни, които по някакъв начин помагат на хората. Те веднага започнаха да изброяват предимно домашни животни, които дават храна или носят товари… С насочващи въпроси от моя страна се сетиха за ролята на пчелите, калинките и т.н. Попитах ги спомнят ли си наш гост по проекта от миналата година и още не бях завършила въпроса, се появи гора от ръце и отговор „Анита и нейното куче“.

Така преминахме към основната тема. Раздадох им речници и ги помолих да потърсят значението на думата „хуманен“. Откриха, че означава „човеколюбив, човечен“. Поговорихме какво означава да имаме  хуманно отношение към животните и защо това е важно.

Изгледахме и обсъдихме:

Кучетата асистенти на „Очи на четири лапи“

https://www.youtube.com/watch?v=pElHy9_tB5U

Вижте как се обучава куче-водач във фондация „Очи на четири лапи“

https://www.youtube.com/watch?v=pBsZucGqbbU&fbclid=IwAR0EiETkpcQsoTcIGy-VdyIbT_4yqxSdjB6fBdL59QBOk7ZFw3jrQmCYTUs

След това потърсихме в речника значението на думата „хипотерапия“:

https://horses-bg.net/ezda/lechebna-ezda-hipoterapia?fbclid=IwAR1wRyq2QFI_LyxlXENB7yVU5E68yEphyURKpBUnBa6YM3RA3g2TAP-aEkg

Информация: Хипотерапията е ефективна лечебна физкултура, при която основно средство е общуването с конете и ездата. От края на 50-те години на XX в. започнали да я използват при психични и неврологични заболявания, а днес 50 страни от Европа и Северна Америка имат изградени центрове за лечебна конна езда. Хипотерапията се използва при нарушения на опорно-двигателния апарат, черепно-мозъчни травми, полиомиелит, стомашно-чревни заболявания, простатит, сколиоза, умствена изостаналост. Общуването с конете дава устойчив положителен емоционален фон, който сам по себе си е целебен.

 Поговорихме и за това, че делфините могат да „лекуват“:

Терапия с… делфини- https://www.moetodete.bg/Alternativno/terapiya-s-delfini.html

 Изключително интересна бе на децата статията „Анималотерапия- животни лекуват хора“

https://zdrave.rozali.com/netradicionna-medicina/p13858.html

 От текстовете не четях всичко, а избирателно това, което накратко и ясно дава полезна информация на децата, без да ги обременява с многословие и непознати думи.

От коментарите в час

Ако обичаш животните и се грижиш за тях, това показва, че имаш добро сърце.

Моето кученце ми е истински приятел. Понякога си говоря с него и съм сигурна, че ме разбира.

Галерия

Как се грижим за животните, които се грижат за нас
Как се грижим за животните, които се грижат за нас
Как се грижим за животните, които се грижат за нас
Цели на проекта

  • формиране на знания и умения за хуманно отношение към животните;
  • формиране на умения за работа в екип – изготвяне на проект по темата;
  • формиране на знания и умения за споделяне с другите.
Използвани материали

  • хартия;
  • материали за художествено оформление – маркери, цветни моливи, пастели, боички;
  • връзка с интернет;
  • фотографии, принтирани снимки (напр. на кучета-водачи на хора със зрителни увреждания).

© Всички права запазени 2024 @ Learningtogive.bg