Картички от доброта

Клас: 1

Учениците ще покажат, че подаръците не трябва непременно да бъдат купени. Те ще помислят и ще направят предложения за подаръци „от доброта“, като картичка или друго домашно творение. Продължителност: Две занятия по 40 минути

Учител работил по този проект: Ирена Мицковска
Описание на проекта

На 17 февруари се отбелязва Денят на спонтанните актове на доброта (Random Acts of Kindness Day). Празникът е създаден, за да окуражи актовете на доброта в живота ни – спонтанни, безпричинни и не търсещи отплата. И за да ни напомни, че добротата не винаги е свързана с материалното. Понякога и само една усмивка, една добра дума, една прегръдка, една похвала, едно „обичам те“ са способни да променят деня на хората около нас.
Попитах децата обичат ли да получават подаръци и как се чувстват. Записвах отговорите им на дъската- щастливи, благодарни, изненадани. А как се чувстват, когато те дават подарък- удовлетворени, щастливи, нетърпеливи. Думата „щастие“ я има и в двете групи. Какво ни говори това- че даването е двустранен процес, че той прави щастлив и даващият, и този, на когото дават.

Поговорихме за това:

  • Дали само на празник трябва да даваме подаръци. Колко вълнуващи са неочакваните подаръци, без конкретна причина и повод.
  • Дали трябва да са скъпи подаръците; цената важна ли е?
  • Само материални ли трябва да са подаръците? Добрата, топла дума подарък ли е?

След краткия разговор им раздадох предварително принтирани работни листа. Всяко дете имаше 10 готови „подаръка“ и 2, които то да попълни. Готовите шаблони бяха: Усмивката ти е прекрасна! Ти ме вдъхновяваш! Ти си страхотен приятел! Възхищавам ти се! Щастлив  съм, че те познавам! Желая ти прекрасен ден! Щастлив съм, че те има! Имаш голямо сърце! Имаш чаровна усмивка! Носиш доброта в сърцето си!

Децата трябваше да помислят на кого в класа биха искали да подарят едно послание, както и да напишат две свои.

Те започнаха да изрязват и да пишат с ентусиазъм. Виждах усмивки, докато си подаваха листчетата и казваха на глас на това, което беше написано.

Вмъквам  факта, че аз също получих такива мили думи, не за друго, а защото ме включиха и мен в размяната на зареждащи послания.

В края на часа ги попитах как се чувстват. Щастливи, радостни, горди, приятно изненадани- бяха голямата част от отговорите. Поговорихме колко малко трябва, и като време, и като материал, за да доставиш на някого радост. И нека това не е само на празник, и само по повод, защото неочакваните дарове носят много щастливи усмивки.

От коментарите в час

Някои от изреченията, които децата писаха:

Ти си толкова спокойна, че и аз край теб се научих да не се гневя.

Ти си много умен.

С теб мога да разговарям за всичко.

Галерия

Картички от доброта
Картички от доброта
Картички от доброта
Картички от доброта
Цели на проекта

  • да се формират умения за слушане и разбиране;
  • да се разширят уменията за критично мислене;
  • да проявят съпричастност и доброволно да отдадат своето време, умения или средства за другите;
  • да проявят разбиране към нуждите на хората;
  • Да подобрят уменията си за слушане и разбиране и ще използват уменията си за критично мислене;
  • Да изброяват различни видове подаръци и поводите, по които се подаряват;
  • Да идентифицират послания и творения, които могат да бъдат подаръци „от доброта“;
  • Да обяснят кога и защо даваме такива подаръци на приятели или членове на семейството;
  • Да направят картички и творения „от доброта“, които могат да бъдат раздавани;
Използвани материали

  • хартия за флипчарт;
  • маркери;
  • ножици;
  • лепило;
  • карти с размери 13 х 20 см.;
  • пастели, цветни моливи;
  • цветна хартия;
  • пликове за писма;

© Всички права запазени 2022 @ Learningtogive.bg