Картина-въртележка (отговорно лично поведение)

Клас: 2

Да се насърчат учениците да разберат, че да бъдем в група изисква да работим заедно, да се разбираме, да разрешаваме конфликти и заедно да се забавляваме. Продължителност: Едно занятие по 40 минути

Учител работил по този проект: Михаела Николова
Описание на проекта

Този проект всъщност се оказа нещо, което много лесно внедряваш в часовете си. Нещо, което е много полезно за групата и обогатява учениците по начин, по който обикновените уроци не могат.

Започнах да разглеждам този урок „Картина – въртележка“ и през цялото време си мислех, че ми изглежда познат. Сетих се! В края на първи клас направихме нещо подобно по изцяло моя идея. Подредихме чиновете на буквата П, за да може лесно да се върти картината и участваха всички. Всеки си написа името на листа. При знак, листа се завърташе по посока на часовниковата стрелка и всяко дете трябваше да напише нещо ухбаво или да нарисува нещо за детето, чийто лист е получило. Така в края до всеки се върна листа с името му, който беше много по-различен от началото. Не беше празен, а пълен с красиви рисунки и думи, описващи неговата личност. Всеки се почувства специален, част от екипа и усети приятелство зад гърба си.

Сега започнахме урока в час по Рисуване. Децата усетиха, че ще има нещо по-различно от обикновено рисуване. Направих показно. Започнах рисунката с контур, предадох на друг, след това на друг и така няколко деца участваха в картината. Получи се нещо. От коментарите разбрахме, че на всеки му прилича на нещо различно, но най-много на око. Споделих им, че моята идея е било да прилича на тамбура. Разгледахме контурите – много приличаха, но никой друг не се беше сетил. Идеята до която достигнаха децата е, че всеки е разбрал картината по свой си начин и допринесъл с нещо за крайния резултат.

Разделих учениците на групи от по 4 деца. Поставих тема – „Фантазно животно/образ“. Поставих и правилото, че всеки рисува това, което иска и си представя, като довършва започнатото и никой няма право да казва какво ще се рисува и как точно да стане. Важното беше накрая да се получи една обща картина. Започнахме и беше трудно – имаше няколко деца, които започнаха рисунките в отборите си и бяха вложили някакъв замисъл и се опитаха да наложат своето мнение, възникнаха спорове и недоволство. В такъв случай най-важното правило беше нарушено и се наложи да започнем играта наново. Целта на играта всъщност е освен работата в екип и зачитането на чуждото мнение. Получиха се страхотни образи, в които си личеше отделната работа на всеки. Това ни даде възможност да коментираме и да си извадим изводи.

Тези игри ни дават възможност да покажем практически как нашето мнение влияе върху другите, колко важно е да зачитаме мнението на другите и какви са възможностите различните хора, с различно мнение и гледни точки да достигнат до консенсус в дадена задача.

От коментарите в час

Проблемна ситуация 1:

„В: Не рисувай такива крила! Трябва да са по-големи!

К: Но аз си ги представям такива, големите са само в твоята глава. “

 

Проблемна ситуация 2:

„Д: Не искам да играя! Той ми казва какво да рисувам! Не е честно!

И: Наистина му казах! Не се съобраизх. Извинявай!“

 

В края на рисунките:

“ Те са нарисували общо 3 животни в едно. Така всеки си е нарисувал, каквото иска без да изолира рисунката на другия. И се е получило много хубаво!“

„Тяхната рисунка изглежда сякаш са се наговорили предварително как да я направят. Много ми харесва!“

„Важно е да зачиташ мнението на другия, иначе винаги ще има някой сърдит накрая. Не това е целта! Накрая всички трябва да са се забавлявали и да са доволни от крайния резултат.“ – С.

Галерия

Картина-въртележка (отговорно лично поведение)
Картина-въртележка (отговорно лично поведение)
Картина-въртележка (отговорно лично поведение)
Картина-въртележка (отговорно лично поведение)
Картина-въртележка (отговорно лично поведение)
Картина-въртележка (отговорно лично поведение)
Цели на проекта

  • Формиране на умения сред учениците за работа и игра в екип
  • Обединяване чрез проектна дейност на художествени познания в достъпна и привлекателна дейност чрез работа в екип
  • Развиване на емоционална интелигентност сред учениците
Използвани материали

  • Хартия – по-плътна от обикновената за принтер
  • Маркери, пастели, моливи
  • Звънец, звънче
  • Дневник

© Всички права запазени 2024 @ Learningtogive.bg