Компаниите също са дарители

Клас: 5

Учениците ще научат, че корпорациите често извършват дарителска дейност. Продължителност: 2 занятия по 40 мин.

Учител работил по този проект: Стефка Пенева
Описание на проекта

Урокът започнах на 21.11. с  припомняне какво значи нестопанска и стопанска организация. Коментирахме  мотивите на  нестопанските организации да са полезни, да помагат , да създават и правят добро доброволно в полза на общността.

В предния час бях поръчала на четвъртокласниците да  проучат дейността на такива организации и да помислят в каква дейност и с какво ние може да сме съпричастни и полезни. Дискутирахме по темата. Говорихме за дарителите в миналото и в наши дни. Изтъкнахме мотивите на организации и компании да са плезни, да помагат. Посочих на учениците примери за корпоративно дарителство. Говорихме за Райфайзенбанк – с кампанията „Избери, за да помогнеш”, AVON България- подпомага жени, претърпели домашно насилие и Сосиете Женерал Експресбанк- подкрепя фондация „Изиарт” в реализирането на проекта „Музей на колела”, който на езика на децата разказва за различни периоди в изкуството.

Коментирахме дали компаниите-спонсори печелят или харчат пари. Достигнахме до извода ,че подобно на индивидуалните дарители и фондациите, компаниите също избират каузи и ги подкрепят. Разясних на учениците, че компании, които имат различни програми и проекти в подкрепа на обществото, се наричат социално отговорни. Дискутирахме защо компаниите даряват пари, труд и стоки, за да подкрепят събития и каузи. Говорихме за  са целите на корпоративното дарителство и какви са ползите от него за компаниите, например реклама и добър обществен имидж, повече клиенти, данъчни облекчения.

В края на часа поставих на учениците задача да потърсят в нашия регион компания, която прави нещо за обществото и да помислят върху това с каква дейност и с какво ние може да сме съпричастни и полезни.

От коментарите в час

 

Ние всички решаваме какво да правим и как да помагаме.

Избери, за да помогнеш!

Компаниите-спонсори харчат пари, но печелят реклама , имидж и повече клиенти.

Социално отговорните компании печелят повече от изхарчените пари.

Цели на проекта

  • Да формират знания за компаниите, които също могат да бъдат дарители;
  • Да идентифицират някои компании – дарители и разпознават ползи от тяхната дейност в тази сфера.
Използвани материали

  • Приложение № 1 в приложения файл: Корпоративна филантропия;
  • Приложение № 2 в приложения файл: Таблица с данни за корпоративна филантропия;
  • По желание: плакати/тениски (с които се рекламират корпоративни дарители);
  • Компютър, интернет връзка.
Работа вкъщи

На учениците ще бъде поставена задача да попълнят формуляра „Корпоративна филантропия“ (Приложение № 1).

© Всички права запазени 2024 @ Learningtogive.bg