Урокът насърчава учениците да помислят за чувствата на другите. Учениците откриват, че да накараш другите да се почувстват добре им дава и на тях такова усещане.
В началото на занятието поставих задача на всеки ученик да нарисува с личице онова, което иска да каже на свой съученик. Първокласниците се поогледаха и тогава започнаха да рисуват. След това учениците трябваше да покажат своята рисунка и да кажат към кого я отнасят и какво искат да им кажат. Имаше изненади и много усмивки! Накарах ги да изразят с жест на лицето как се чувстваха на първия учебен ден. Разговаряхме накратко за причината за тези емоции. Насочих вниманието към таблото с правилата на класа. Обяснихме защо всички емотикони са усмихнати и какво ни носи това.
Поканих учениците от бившия ми клас да влязат при нас. Те бяха предварително подготвени за участие в урока. Трима от тях споделиха с малките ученици колко е весело, приятно и лесно в училище, ако се уважават, подкрепят с добри думи и усмивка. Прочетоха им приказката за маргаритката. Обясниха на малките, че това е цветето на нежността и доброто.
След това всички заедно, обединени в групи, трябваше да нарисуват върху балон лицето на добрите думи. Имаше дискусии, шеги и приятни емоции. Групите представиха своите мнения. Обобщихме, че добрата дума във всеки ден, в нужното време, прави живота в училище истински забавен, приятен и лесен. И трябва винаги да отговорим на добрата дума с добро.
,,Знайте, че най-хубаво се живее, ако се уважавате и правите добро.“
Уважавайте се, за да ви е весело и забавно в училище.“
„Сега е важно да учите много. Понякога ще ви е трудно. Но щом се подкрепяте и с добра дума, трудностите ще станат лесни.“
© Всички права запазени 2024 @ Learningtogive.bg
Програмиране: We Work With You
Дизайн: Studio X