„Човек, който не е посадил дърво през живота, все едно че напразно е живял“
1 час
Урокът започнах на 20.04. с представяне на нашите гости госпожа Росица Стефанова, координатор по програмата „ Научи се да даряваш“ и госпожа Величка Гешева, майка на дете от класа, която ни съдейства за дръвчето явор.
Започнахме работа по темата с нагладна демонстрация на макет на Земята, направен от ученици от 4 „Г“ клас. Зададох насочващи въпроси какъв ден наближава и какво ще отбележим на 22 април. Как хората по света отбелязват този ден. Дискутирахме по въпросте как се грижим за природата, какво трябва ние да правим и как да помагаме. Обобщих отговорите на децата в игра „ Изпляскай вярно“. Поставих задача като съвместна работа да направим наши плакати с грижа за природата, които после да поставим на видно място в училище и те да напомнят на всички, че Земята е наш общ дом и всички трябва да сме отговорни към природата.
Записах на дъската няколко мисли, изказани от третокласниците и разделих класа на три отбора. Всеки отбор трябваше бързо да се включи и съвместно да направи свой плакат за Денят на Земята и опазване на природата. Обясних на децата, че този ден е част от последните заключителни теми по програмата „ Научи се да даряваш“ и е като малък празник за нас.Като своеобразен подобаващ край вече бяхме планирали да посадим дръвче и да почистим двора в училище. Предния ден родители ни съдействаха и подготвиха дупката, за да засадим нашето дърво. Времето не ни достигна и спрях работата на групите, като остана да си добършим плакатите в следващите часове.
Дадох думата на госпожа Величка Гешева, майката на Емислав, която работи в градински център и ни съдейства с дръвчето. Госпожа Гешева ни обясни защо е спряла избора си точно на това дръвче. Какво символизира дървото. Представи ни нагледно с картини широколистното дърво, как изглеждат листата и цветовете му и как се променят те през различните сезони. Обясни ни какви грижи да полагаме за нашето дръвче, за да расте и да се развива. Нашата гостенка ни разказа за естествената тор и как се получава и за какво се използва. Даде ни ценни съвети къде и как да наторяване дръвчето.После в края на часа излязохме на двора и засадихме явора, на предварително подготвеното място. За да засадим дръвчето, разчитахме на ценната помощ и съдействиетона госпожа Гешева.Нашата гостенка подробно ни представи стъпките в засаждането на дървото и ни помогна в реализирането им. Наторихме и поляхме дръвчето. Поставихме му табелка с датата и класа, който го е засадил.После всички третикласници се включиха в почистването на двора на училището.
2 час
Урокът продължих на 23.04.Третокласниците изказаха вълненията си от направеното добро. Обсъдихме как са се почувствали след като засадихме дръвчето и почистихме училищния двор. Дускутирахме по темата как си представяме нашето дръвче след години. Пуснах на учениците кратко филмче за 22 април и довършихме съвместните си плакати за опазване на природата, посветени на Денят на Земята.
След като приключихме работата си по плакатите, раздадох на учениците работни листи за четирите сезона и промяната на нашето дръвче през различните годишни времена. Поставих задача на децата да направят своя модел с 4 сезона на явора. В края на часа направихме изложба с изработените от хартия модели на нашето дърво. Учениците изказаха вълнението си от извършената работа. Обещахме си да се грижим за дървото и да го наблюдаваме как то се променя. Аз поздравих третокласниците за чудесната работа през годината и съвместната ни работата по програмата.
© Всички права запазени 2024 @ Learningtogive.bg
Програмиране: We Work With You
Дизайн: Studio X