Нашият проект за общността

Учениците разработват, изпълняват и оценяват проект в полза на общността. При приключване на проекта канят гости - доброволци, хора от общността, приятели и други ученици, за да празнуват заедно с класа.

Учител работил по този проект: Румяна Серафимова
Описание на проекта

Урок № 1

Насочващи дейности:

Този час предхожда изпълнението на проекта, насочен към общността и други хора извън нея. Учениците от 10 клас правят проучване на потребностите на учениците от училището и установяват, че те имат нужда от кът за отдих и интерактивни занимания, в който освен да релаксират, могат да провеждат и разлчни занимания. Идеята за създаването на такъв кът се приема с въодушевление, както от учениците, така и от учителите. Десетокласниците правят свой проект, които се нарича „Заедно” и по този начин дават възможност за участие на всички желаещи: ученици, учители и родители да се включат в него. Поставена е времева рамка за осъществяването на идеята.

  1. Преди учениците да започнат конкретна работа по проекта, отделиха време, за да обсъдят с техните учители и съученици следните насочващи въпроси:
  • Защо е важно това, което ще правим?
  • Какви са целите ни?
  • Как ще покажем на другите, че нашият проект има значение за общността и че ние сме ангажирани с резултатите от него?
  • Как да сме сигурни дали успешно сме планирали стъпките?
  1. Учителите са на разположение, за да помагат и насочват, без да дават указания или да решават проблемите вместо учениците. Задават се параметрите за времето и мястото, помага се при обсъждането на решения на възникващи проблеми, поставят се акценти за изготвяне на презентация, с която учениците да представят своята идея пред родителите и училищното настоятелство и се оказва морална подкрепа, когато и ако е нужно.
  2. В края на урока се раздава Приложение 1: Формуляри за обратна връзка
  3. Учениците работят по проекта си в допълнително планирано за това извън учебно време.

Тъй като реализацията на проекта е трудна и изисква повече време, учениците се ангажират да работят с плаващо работно време до окончателната реализация на идеята.

 

Урок №2

  1. Учениците изготвят мултимедийна презентация, с която представят пред родители, учители и представители на Училищното настоятелство своят проект „Заедно”, който е в полза на училищната общност.
  2. Учениците изработват покани за гостите.
  3. Подготовка на пространството за представянето на проекта.
  4. Подреждане на изложба от макети, които визуализират идеята.
  5. Представяне на презентацията и дискусия свързана с работата и ангажиментите по проекта.
  6. Всички участници в срещата попълват анкета и отразяват своето мнение.
  7. Учениците  анализират информацията от анкетата.

 

 

 

 

 

Урок №3

  1. Учениците от 10 клас участваха с проекта си „Заедно” в конкурс „ Какво ще направя с  300 лева за моето училище” организаран от нашите партьори Аурубис България.
  2. Условието за участието беше изготвяне на видео, в което ученицете да представят идеята си. За целта учениците бяха разпределени по екипи с определени роли  от изготвяне на сценария до крайния продукт: запис на  видеоклип.
  3. За да бъдат сигурни в значимостта на проекта учениците презентираха идеята си първо пред училищната общност.
  4. Бяха подготвени анкети в който всеки можеше свободно да изрази своето мнение и да даде препоръки.
  5. Екипа създал анкетите анализира информацията и я представи в подходящ вид на екипа създал видеото, за да включи постъпилите нови предложения.
  6. Финалния видеоклип, бе изпратен за участие в конкурса и за наше щастие бе класиран на първо място.
  7. В информационния център на Аурубис България на церемония свързана със закриване на фото изложбата Фотоконкурс ”Благотворителността през обектива” участваха учениците от 10 клас и получиха плакета за номинацията от  конкурса връчена от Гергана Висариева – мениджър технически обучения в Аурубис България в присъствието на г-жа Теодора Бакърджиева – мениджър „Проучвания и проекти” към Български Дарителски форум.

 

Урок №4

В подкрепа на проект „Заедно” се отзоваха родители доброволци, ученици, учители и представители от бизнеса. Те предоставиха своите услуги, време и материали за осъществяване на идеята.

  1. Първата подкрепа, която получихме беше  от тухларски цех  в село Мирково, където работят родители на наши ученици. Запленени от идеята те разказали за желанието на учениците да направят кът за отдих в училището, където учат. За целта те ни предоставиха  евро палети за изработването на  пейки, маси и етажерки за книги
  2. Учениците сами организираха превоза, за доставката на палетите от с. Мирково до училището ни в Златица, което се намира на разстояние от 15 километра.
  3. Ученици от 10 и 11 класове разтовариха дървения материал и го подредиха на определеното за работа място.
  4. Екип дизайнери след дълго проучване избраха ергономични и практични модели за мебелите.
  5. Родители доброволци с дърводелски умения и заредени с много желание организираха изработването на мебелите с помощта на много ученици доброволци.
  6. Екипа ангажирал се с боядисването и декорацията обсъди и избра подхощи цветове за мебелите и възглавници за аранжиране.
  7. Родители предложиха да участват в закупуването на подходящи възглавници за пейките.
  8. С общи усилия идеята беше превърната в реалност.

 

 

Урок №5

 

  1. Раздава се Приложение 2: Въпроси за рефлексия. Учениците сядат в новия кът и обсъждат следните въпроси:
  • Какво научих за себе си благодарение на този проект?
  • Какво научих за това да работиш с други хора?
  • Какво научих за своята общност и за връзката ти с нея?
  • Какво се получи добре?
  • Какво не се получи толкова добре?
  • Как допринесе проектът за подобряване на здравето на общността?
  • Как ще използваш това, което научи от опита по изпълнението на проекта?
  • Какво те изненада най-много по отношение на тебе, другите или общността?
  1. Бе организиран финал, на който участваха родители и партньори и те споделиха радостта от участието в проекта.
  2. Учениците показаха презентация със стъпките от дейностите по проекта.
  3. Бяха изработени благодарствени грамоти и връчени на всички участниците, които са дарили време, пари или предмети, в това число местни организации, фирми, учители и директори.

Речник

  • застъпвам се: говоря или пиша в полза на; подкрепям с аргументи;
  • потребности на общността: условия, които са от съществено значение за подобряване на статуса и живота в /на общността;
  • общественополезна дейност: дейност, осъществена от отделни лица или групи в полза на общността;
  • разсъждение/рефлексия: поглед назад към преживяното, оценка и прилагане на наученото към действия в бъдеще;
  • екипна работа: работа в условия на сътрудничество, извършвана от екип.

 

 

 

 

 

От коментарите в час

Стилияна: Мисля, че когато правим нещо заедно, то ни обединява и ни прави по – отговорни за неговото опазване.

Петя: Имахме нужда от подобно място. Сега новият кът винаги е пълен и иначе пустото място, вече има живот.

Цвятко: Съвместната работа с родителите ни беше много полезна. Освен уменията, които придобихме, общуването ни направи уверени и отговорни.

Галерия

Нашият проект за общността
Нашият проект за общността
Нашият проект за общността
Нашият проект за общността
Нашият проект за общността
Нашият проект за общността
Цели на проекта

  • Формират умения за работа по социално-значим проект;
  • Формират умения за работа в екип;
  • Развиване на презентационни учения;
  • Формиране на умения за привличане в проекта на хора извън общността (дърводелци, шивач, доброволци);
  • Развиват рефлексия върху извършената дейност;
  • Развиват умения да демонстрират въздействието от проекта.
Използвани материали

  • екземпляри от формуляра за обратна връзка (Приложение 1)
  • кутия за събиране на попълнените формуляри за обратна връзка
  • Дървени европалети, винтове, шлайф машина, шкурка, блажна боя, четки, ръкавици
  • Лаптоп , списания за дизайн на мебели
  • екземпляри за учениците от Въпросите за разсъждения върху проекта (Приложение 2)

© Всички права запазени 2024 @ Learningtogive.bg