Нашият проект за общността

„Човек, който не е посадил дърво през живота, все едно че напразно е живял“

Учител работил по този проект: Стефка Пенева
Описание на проекта

1 час

 

Урокът започнах на 20.04. с представяне на нашите гости госпожа Росица Стефанова, координатор по програмата „ Научи се да даряваш“ и госпожа Величка Гешева, майка на дете от класа, която ни съдейства за дръвчето явор.

Започнахме работа по темата с нагладна демонстрация на макет  на Земята,  направен от ученици от 4 „Г“ клас. Зададох насочващи въпроси  какъв ден наближава  и какво ще отбележим на 22 април. Как хората по света отбелязват този ден. Дискутирахме по въпросте как се грижим за природата, какво трябва ние да правим и как да помагаме. Обобщих отговорите на децата в игра „ Изпляскай вярно“. Поставих задача като съвместна работа да направим наши плакати с грижа за природата, които после да поставим на видно място в училище и те да напомнят на всички, че Земята е наш общ дом и всички трябва да сме отговорни към природата.

Записах на дъската няколко мисли, изказани от третокласниците и разделих класа на три отбора. Всеки отбор трябваше бързо да се включи и съвместно да направи свой плакат за Денят на Земята и опазване на природата. Обясних на децата, че този ден е част от последните заключителни теми по програмата „ Научи се да даряваш“ и е като малък празник за нас.Като своеобразен подобаващ край вече бяхме планирали да посадим дръвче и да почистим двора в училище. Предния ден родители ни съдействаха и подготвиха дупката, за да засадим нашето дърво. Времето не ни достигна и спрях работата на групите, като остана да си добършим плакатите в следващите часове.

Дадох думата на госпожа Величка Гешева, майката на Емислав, която работи в градински център и ни съдейства с дръвчето. Госпожа Гешева ни обясни защо е спряла избора си точно на това дръвче. Какво символизира дървото. Представи ни нагледно  с картини широколистното дърво, как изглеждат листата и цветовете му и как се променят те през различните сезони. Обясни ни какви грижи да полагаме за нашето дръвче, за да расте и да се развива. Нашата гостенка ни разказа за естествената тор и как се получава и за какво се използва. Даде ни ценни съвети къде и как да наторяване дръвчето.После в края на часа излязохме на двора и засадихме явора, на предварително подготвеното място. За да засадим дръвчето, разчитахме на ценната помощ и съдействиетона госпожа Гешева.Нашата гостенка подробно ни представи стъпките в засаждането на дървото и ни помогна в реализирането им. Наторихме и поляхме дръвчето. Поставихме му табелка с датата и класа, който го е засадил.После всички третикласници се включиха в почистването на двора на училището.

2 час

Урокът продължих на 23.04.Третокласниците изказаха вълненията си от направеното добро. Обсъдихме  как са се почувствали след като засадихме дръвчето и почистихме училищния двор. Дускутирахме по темата как си представяме нашето дръвче след години. Пуснах на учениците кратко филмче за 22 април и довършихме съвместните си плакати за опазване на природата, посветени на Денят на Земята.

След като приключихме работата си по плакатите, раздадох на учениците работни листи  за четирите сезона и промяната  на нашето дръвче през различните годишни времена. Поставих задача на децата да направят своя модел с 4 сезона на явора.  В края на часа направихме изложба с изработените от хартия модели на нашето дърво. Учениците изказаха вълнението си от извършената работа. Обещахме си да се грижим за дървото и  да го наблюдаваме как то се променя. Аз  поздравих  третокласниците за чудесната работа през годината и съвместната ни  работата по програмата.

Галерия

Нашият проект за общността
Нашият проект за общността
Нашият проект за общността
Нашият проект за общността
Нашият проект за общността
Нашият проект за общността
Нашият проект за общността
Нашият проект за общността
Нашият проект за общността
Нашият проект за общността
Цели на проекта

  • Третокласниците да предложат и реализират свои идеи за помощ и проекти в полза на другите;
  • Учениците да подготвят и изпълнят свой проект за общността;
  • Да се обобщят знанията за опазване на природата, за екологични проблеми;
  • Да се формира активна гражданска позиция и любов към природата;
Използвани материали

  • хартия за флипчарт
  • маркери, пастели, флумастери
  • дървче явор
  • кофи, мотики, лопати
  • найлонови чували и ръкавици
  • модел на дърво 4 сезона
Библиография

  • https://www.youtube.com/watch?v=nBOSyVhOhLE
  • https://www.youtube.com/watch?v=u4VfrsmaX7s
  • https://www.youtube.com/watch?v=CC1ur8bTk_g&t=38s

© Всички права запазени 2024 @ Learningtogive.bg