Учениците посочват проблеми в училището или общността, за чието решаване мислят, че биха имали смелостта да се борят. Продължителност: едно занятие от 40 минути
Започнах урока с въпрос свързан с тормоза и агресията. Ако видите, че в коридорите на училището обиждат и тормозят някого, как ще се почувствате? Какво ще направите? Реакцията им беше следната – г-жо веднага ще защитим детето което е в беда, тогава усложних ситуацията и попитах: Ами ако агресора е по- голям и по- силен от всеки от вас по отделно как ще се справите? – тогава ми казаха, че ще се обединят и пак ще помогнат на по- слабия. С това ми показаха, че в определена ситуация са единни, общността ни ще е справедлива и защитена или СЪЕДИНЕНИЕТО ПРАВИ СИЛАТА.
След това накарах учениците да ми дадат примери за неща за които си струва да се борим. Изброиха ми : образование, здраве, околна среда и др.
В последните 15 мин. от урока разделих шестокласниците на две групи, а именно да помислят с какво може всеки от тях да помогне за решаване на съответен проблем. Едната група си избра да анализира проблемите за ЗДРАВЕТО, а другата ОБРАЗОВАНИЕТО. В края стигнаха да извода, че от доброто здраве и доброто образование по- добро няма.
Провеждането на такъв тип дискусии с учениците са много ползотворни и образователни. По този начин те споделят и разсъждават за случки които са плод на несправедливост.
© Всички права запазени 2024 @ Learningtogive.bg
Програмиране: We Work With You
Дизайн: Studio X