Темата дефинира понятията „глад“, „недостиг“ и „ресурси“, както и провокира замисляне за разумното използване на ресурсите като храна, вода, ток, гориво.
Първи учебен час
Темата на този учебен час бе провокирана от отношението на учениците към предоставената им в училище безплатна закуска.
Проведохме разговор на тема нуждата от храна за всеки човек, как се произвежда храната, как достига до нас и как се храним ние.
В края на часа обобщихме, че храненето е основен процес при хората, че производството на храна е изключително трудоемко. Обърнахме внимание на това, че децата имат възможността да се хранят пълноценно и че имат избор с какво да се хранят.
На гости ни бяха представители от „Български дарителски форум“. Разказаха ни за Хранителната банка в България и идеята да се помага на хора с ограничени възможности да имат достъп до храна.
Втори учебен час
В този час дефинирахме понятията „глад“, „недостиг“ и „ресурси“.
Учениците гледаха образователния филм „Гладът по света”.
Филмът бе възприет много емоционално от учениците. Поговорихме си за това как те самите се отнасят към храната.
В края на часа поставих за задача да помислят и отговорят на въпроса: – Носим ли отговорност да използваме внимателно ресурсите като например храна, вода и гориво?”, както и да предложат идеи за пестене на тези ресурси.
Трети учебен час
Учениците споделиха своите идеи за намаляване разхищението на храна, вода и гориво от тях и техните семейства. Обобщихме, че за преодоляване на недостига е нужно всеки да ползва пестеливо ресурсите – да се купува и приготвя храна само толкова, колкото е нужно да се нахраним, да се пести водата, електричеството и горивото.
© Всички права запазени 2024 @ Learningtogive.bg
Програмиране: We Work With You
Дизайн: Studio X