Общност е термин, който беше разяснен с помощта на тълковен речник и мултимедия. Зададоха се въпроси свързани с това до каква степен учениците са разбрали терминологията.
Шестокласниците се оказаха бързо възприемчиви. Даваха примери за различни общности. Сами достигнаха до извода, че класът е една общност.
След това бяха определени правилата в класа. Всеки ученик излезе на дъската и записа своите предложения. Някой от тях се повтаряха. В часа един ученик отговаряше за записването на правилата, а друг ученик изяви желание да напише правилата на картон.Тези правила ще стоят в стаята през цялата година. Класът предложи правилата да са под някаква форма- цвете, сърце или кръг.След гласуване се стигна до избор на цвете, за да се забелязват по-добре в стаята. Цветята ще са с различни цветове. Всяко едно цвете отговаря на едно тяхно правило. Бяха изработени 10 важни за тях правила/цветя/. При неспазване на правилата всеки ще бъде санкциониран. Едно от предложенията на децата беше- “ при три нарушения – забележка отразена в бележника“.
В часа присъства родител на ученик, който старателно записваше всичко казано от учениците. Накрая родителят взе думата и обясни на учениците какво е било по неговото време. Разясни какви са били правилата, ценностите и задълженията. След като изслушаха родителя, те зададоха много въпроси, на които получиха адекватни отговори. Учениците разбраха, че са привилегировани. Тяхното поколение разполагат с много повече информация за заобикалящия ги свят, имат повече права и по- малко наказания.
© Всички права запазени 2024 @ Learningtogive.bg
Програмиране: We Work With You
Дизайн: Studio X