Стартово занятие с цел запознаване с Български дарителски форум и Национална програма „Научи се да даряваш“.
След встъпителна лекция, изясняваща същността и целите на Национална програма „Научи се да даряваш“, учениците получават за задача да определят сами правилата на екипа за работа през годината и отговорностите на всеки (според възможностите и желанието). Учениците се разделят на три групи и получават по един флипчарт и маркери. Задачата за участниците е да разделят флипчарта на две, като в лявата колона да впишат своите права, а в дясната колона да обсъдят и запишат отговорностите и задълженията си. Времето за работа в малка група е 10 минути. След приключване на работата, всяка група трябва да избере свой говорител, който да представи резултатите пред останалите. Една по една, всяка група споделя мнението си. След като всички групи са имали възможност да представят предложенията си, стартира обща дискусия, която дава възможност на участниците да аргументират позицията си, да задават въпроси или да допълнят списъка с отговорности.
Следва обсъждане по въпросите:
Игра „Надежди/Страхове“. На предварително подготвен постер е нарисувано дърво, в клоните на което всеки ученик залепва листче, с което изразява своите очаквания от участието си в програмата. В корените са евентуалните притеснения от препъни-камъни и препятствия. В края на учебната година учениците сами ще определят колко от притесненията си са преодолели и по какъв начин, което ще доведе до преместване на листчето от корените към върха.
Съгласен ли си или не? По предварителни указания всеки ученик е получил за задача да намери в Интернет мисли, посветена на доброто, дарителство, грижата за другия. Текстът се чете пред всички и учителят поставя лист с текст „Съгласен/на съм” в лявата част на стаята и лист с текст „Не съм съгласен/на” в дясната част на стаята. Задачата на всеки участник е да застане в тази част на стаята, която отговаря на неговото/нейното мнение по направеното изказване. Ако някой участник се колебае или няма категорична позиция може да застане по средата на въображаемата линия между двете крайни позиции. Мислите, които са събрали най-много гласове „съгласен/на съм“ се включват в табло“Пътища към доброто“.
По предварителни указания всеки ученик е получил за задача да намери в Интернет мисли, посветена на доброто, дарителство, грижата за другия.
© Всички права запазени 2024 @ Learningtogive.bg
Програмиране: We Work With You
Дизайн: Studio X