Правила на класа. Отговорно поведение на личността

Чрез създаване на правила на класа да се осъзнае тяхната важност за развитието на всяка личност и на общността като цяло. Децата трябва да разберат значението на правилата за междуличностните отношения и за общия напредък на класа като цяло.

Учител работил по този проект: Анка Жекова
Описание на проекта

Занаятието се проведе като основна част от първия учебен час на първокласниците в първия учебен ден. Наблюдавах поведението им внимателно по време на общоучилищния празник. Децата се радваха на приятното изживяване, спазвах исикванията ми за ред и дисциплина.

Влизайки в класната стая се възхитиха на нейния приятен вид и на подаръците за всяко дете. Казах им, че това е дар от родителите им за тях. Предложих да им благодарят. Поканих гостите. Децата станаха прави и им ръкопляскаха. Чуха се думи като:,,Благодарим ви! Много е хубаво!“.

Работата по темата започна с отговори на въпроси, които накараха децата да се отърсят от стреса, като се върнат с спомените за лятото: Ядохте ли сладолед? Ходихте ли на море? А на планина? Кой даваше парите за тези удоволствия? Какво трябва да правите задължително, когато сте вкъщи? Децата споделяха откровено. Продължихме с отговор на въпроса Знаете ли какво изисква шефът на мама и татко от тях? Основните отговори бяха: ,,Да не закъсняват.“; ,,Да работят.“. Продължих с въпроса :Знаете ли, че ако вашите родители не спазват изискванията на шефа, те няма да имат пари за сладолед, за море, за телефони и таблети.настъпи мълчание и едва доловимо гласче каза: ,,А така ли било?!“

Тогава им предложих да изработим правила на класа, с които да си осигурим спокойни и забавни игри и много знания.  Разделих класа на три групи. Към всяка от тях се присъединиха по двама родители. Всяка група получи стикери с емотикони. Поставих задачата да обсъдят и подредят важните правила за класа и да ги свържат с дадените стикери. Настъпи оживление и екипна работа, което ме изненада. Не всички деца се познаваха. След определеното време от 5 мин. всяка група се представи като състав. Споделиха и мнението си за важните правила. Обобщихме ги на общо табло. Разбрахме,че е важно да се уважаваме, да си помагаме, да бъдем заедно, да се обичаме и да мечтаем заедно. За да бъдем първи така, както влязохме първи в училище на първия учебен ден и учим в първата класна стая.

След края на часа родители споделиха задоволството си от този забавен начин за представяне на важни неща от живота на обществото. А децата бяха доволни и спокойни.

От коментарите в час

След края на часа родители споделиха задоволството си от този забавен начин за представяне на важни неща от живота на обществото. А децата бяха доволни и спокойни.

Някои отзиви:

,,Благодаря Ви, че поставихме този въпрос пред нас!“

,,Интересно и забавно им представихте проблеми на обществото!“

,,Децата са прекрасни и се правиха чудесно!“

А първокласници възкликнаха:

,,Беше много забавно!“

,,То не било страшно! Даже е интересно!

Галерия

Правила на класа. Отговорно поведение на личността
Цели на проекта

  • Първокласниците да изработят правила на класа, за да се установят нормите на поведение в общността
  • Да разберат значението на правилата за поведение за успеха на всеки човек и на общността като цяло
Използвани материали

  • българското знаме
  • стикери е мотикони
  • флипчарт

© Всички права запазени 2024 @ Learningtogive.bg