Учениците се подтикват да се замислят как личните им действия влияят върху групата. Те се насърчават да генерират и разработят идеи за правила в класната стая. Продължителност: Едно занятие по 40 минути
Урокът започнах още на 19.09. с припомняне на нашите училищни правила от трети клас. Продължихме с акценти, които трябва да спазваме. Използвах това , че в клас има нова ученичка и трябва да си припомним нашите правила в клас. Дискутирахме по темата как ще обясним какво представляват правилата и за какво са ни те. Обсъждахме въпроса дали в другото училище е имало правила. За какво са били необходими те. Дали се припокриват и дали има общи насоки. Учениците достигнаха до извода, че с правила е по-лесно, че те са за наша помощ и безопасност, че с тях се учим да сме по- организирани и отговорни.
Урокът продължих с игра с топка, като учениците имаха 3 мин да си набележат най – важните 5 правила, които задължително трябва да се спазват от всички. След изтеклото време четвъртокласниците предложиха своите 5 правила. Достигнахме до извода, че учениците мислят по подобен начин и откроихме най- важните от правилата. Обединихме предложените правила като еднакви и важни за всички.
Предложените правила учениците поискаха да оцветят, разкрасят и поставят на видно място в стаята. Така с общи усилия си създадохме нашите нови правила в клас.
Накрая часът приключи с игра „ Благодаря на…, за . Насочих учениците да застанат в кръг с лице един към друг и да споделят за какво биха благодарили на съученика до себе си, какво ново всеки е разбрал , какво си е припомнил или какво обещава да спазва от правилата. Така учениците си внушиха сила и желание да продължат да работят заедно всички за класа като общност.
„Правилата са важни, защото ни помагат да постъпваме правилно.“
„Щом знаем правилата, трябва и да ги спазваме. “
“ Всичко започва с правила. Те са за наша помощ. „
© Всички права запазени 2024 @ Learningtogive.bg
Програмиране: We Work With You
Дизайн: Studio X