Правилата в клас

Клас: 1, 2, 3, 4, 5

Учениците се подтикват да се замислят как личните им действия влияят върху групата. Те се насърчават да генерират и разработят идеи за правила в класната стая. Продължителност: Едно занятие по 40 минути

Учител работил по този проект: Светлана Христова Станчева
Описание на проекта

Още в началото на новата учебна година получихме поредното пътуващо сандъче с книги. Децата се зарадваха и започнаха бързо да разгръщат страниците, а това ме подтикна да ги въведа и в темата на занятието „Правилата в клас”, използвайки правилата за четене.  Започнах като препрочетох молбата на книгата от първи клас. Проведох беседа как трябва да четем една книга, за да я запазим като нова.

След това преминах към темата за училището като втори дом на учениците и припомнихме Правилника на училището в частта, която касае тях. Попитах ги дали е трудно да се спазват и дали трябват и по-особени правила, освен общоприетите.

Поговорихме и как се свързват понятията честност-добросъвестност-съвест-справедливост-милосърдие. Работихме по двойки-един ученик назоваваше правило, а другият-коментираше и даваше пример. Попитах ги какви нови ситуации в 4 клас биха възникнали и какви нови правила са нужни. Кои правила не им харесват? Кои трябва да се променят или отменят? Кои нови трябва да се въведат, а кои са особено важни?

Интересна дискусия се получи при зададени от мен ситуации, как оценяват своята работа, дали признават грешките си.

Стигнахме до извода, че правилата са нужни навсякъде в живота, че опитът, натрупан в училище от самостоятелната дейност, ще им послужи в бъдещия живот.

Часът завърши с рефлексия и децата накрая се хванаха за ръце, за да направят кръг на приятелството и със затворени очи си пожелаха нещо, свързано с класа и съучениците.

 

 

От коментарите в час

Трябва да си помагаме!

Трябва повече да се усмихваме!

Не бива да се присмиваме на грешките на съучениците.

Цели на проекта

  • Учениците разбират, тълкуват и спазват правилата в класната стая;
  • Да определят и тълкуват правилата в класната стая;
  • Да обяснят защо правилата в класната стая са важни;
  • Да посочат три причини да има правила в класната стая.
  • Да запишат нови правила, важащи в 4-ти клас
Използвани материали

  • хартия за флипчарт;
  • маркери;
  • тетрадки-дневници.

© Всички права запазени 2024 @ Learningtogive.bg