Професии в служба на хората

Клас: 1, 2, 3, 4

Учениците ще помислят и предлагат идеи за професии, които са част от всяка общност. На учениците ще им бъдат представени понятията професия със „стопанска“ и „нестопанска“ цел в общността. Продължителност: Две занятия по 40 минути

Учител работил по този проект: Ирена Мицковска
Описание на проекта

Наш гост бе Любомир Тулев, чиято професия е не просто в служба на хората, а в служба на децата. Той работи в ГДБОП от 9 години. Посветил се е на защита на децата от кибер тормоз и се бори срещу детската сексуална екплоатация. Той е българското лице за контакт с Facebook. Целта беше да  разкаже на децата за рисковете, които крие интернет пространството,  как да се предпазват от злонамерни лица и как да ги разпознават.

Г-н Тулев обърна внимание на децата на факта, че според изследвания на специалисти те, учениците между 10 и 16 годишна възраст, са най- рисковата и уязвима група за кибер тормоз. Огромното им любопитство, съчетано с минимален опит в контактите с непознати ги правят идеална жертва, често с трайни, болезнени последици.

Той грабна бързо вниманието на малките слушатели, давайки реални примери с истории от сайтове и приложения, които те  ежедневно ползват. Примамката е, че често тези сайтове изглеждат напълно безобидни.

Анимационното филмче, което разказва как невинно започват кибер тормозът и изнудването, прикова вниманието на децата и те го изгледаха в пълно мълчание.

Съветите на г-н Тулев: когато сте в интернет, в ума ви постоянно трябва да свети „червена лампичка“, винаги бъдете подозрителни с кого си говорите или пишете, тъй като в дигиталното пространство всеки може да се представи за когото поиска; не се страхувайте или притеснявайте да потърсите помощ.

От коментарите в час

Сега разбирам, защо винаги ни повтаряте, че трябва да внимаваме.

Ако попаднеш в такава ситуация, животът ти може така да се промени, че чак страх да те хване. Затова трябва да сме отговорни.

Галерия

Професии в служба на хората
Професии в служба на хората
Цели на проекта

  • Формиране на правилно отношение сред учениците към труда на хората;
  • Осмисляне и осъзнаване на разликата между професиите със „стопанска“ и „нестопанска“ цел в общността;
  • Да назоват професии в служба на общността;
  • Да определят характеристики на професии със „стопанска“ и „нестопанска“ цел;
  • Да дадат примери на професии с нестопанска цел.
Използвани материали

  • страници за оцветяване на професии в служба на общността (книжки за оцветяване се предлагат в магазините за учебни помагала или потърсете в Интернет – линк – https://krokotak.com/2009/03/profesii/ );
  • рисунки на хората, които служат на общността;
  • хартия и пастели за рисуване, маркери или цветни моливи;
  • копия за учениците на Приложение 1: Доброволчество в общността

© Всички права запазени 2024 @ Learningtogive.bg