Учениците ще могат да: -назовават професии в служба на обществото. -ще осъзнаят, че всички професии са важни и значими за обществото, затова трябва да се отнасяме с уважение към хората ,които ги упражняват
По предварително зададена задача част от учениците ,заедно с родителите си трябваше да се подготвят с материал за професии в полза на обществото.Учениците сами си избраха професията на лекар,учител,пожарникар и хлебар.
В началото на часа се обясниха понятията „труд” и „професия”
Трудът е полезна и необходима дейност за всеки човек.Всеки работи за да постигне нещо-да учи,да помогне,да изкарва доходи.
Професията е вид трудова дейност.За да я упражнява човек е учил продължително време и е получил специализирани знания и умения.
На въпроса ми-Кои професии са полезни за хората ?Учениците разказаха за учител,лекар,пожарникар и хлебар.
Учителят е полезен,защото учи своите ученици на четмо и писмо,дава знания!
Лекарят се грижи за здравето на хората,спасяват човешки живот.
Пожарникарят е трудна професия,която изисква много умения ,спасява живота на хората.
Хлебарят е професия,която е важна,защото изхранват хората,и както казват самите хлебари дават част от себе си чрез хляба.
Учениците стигнаха до извода,че има професии,които са по-приемливи, други по успешни,трети,че носят повече доходи.Наблегнах на това ,че трудът и професията на всеки заслужава уважение!
Учениците даваха и други примери за професии в служба на хората,една от тях беше на полицая.След споменаването на професията в разговора се включи и инспектор Емил Лоринков,които беше гост в часа.Учениците се вълнуваха от професията на полицая и срещата премина в непринуден разговор.Инспектор Лоринков обясни,че полицаите служат на обществото.Тяхната цел е да защитават живота и имуществото на хората.Те се грижат за спазването на обществения ред,да предотвратяват и разследват престъпления,да разобличават и залавят престъпници.Повечето от полицаите са мъже ,но в последно време към тази професия се присъединяват и жени.Полицаят трябва да притежава умения и интереси:честност,увереност,социална отговорност,способност за преценка на ситуацията.Инспекторът разказа с уважение за създаденото през 2016г.Детско полицейско управление,в което членуват 25 деца от втори и трети клас.
След разказа на инспектора учениците задаваха въпроси:Кое го е накарало да стане полицай?Защо е избрал тази професия?Тъй като е завеждащ ДПС учениците питаха какво е нивото на престъпност сред младото поколение в града ни?Трудно ли се работи с ученици,които създават проблеми?
Слушахме за редица професии в служба на обществото ,на въпроса ми какъв искам да стана като порасна и защо избрах тази професия,учениците даваха примери като:адвокат,лекар,математик,футболист,да учат езици и да се реализират с тях.За да си добър в професията си трябва труд и постоянство.
В края на часа зададох въпроса-Коя професия от изброените е най важна?Настъпи пауза.Чуваха се различни отговори между тях.Обединиха се-лекарят!Но лекарят се храни,кой трябва да му осигури храната,плодовете и зеленчуците.Лекарят трябва да се образова,да чете книги,кой трябва да му осигури това?
Изводът направихме всички-Всички професии са важни,защото служат на хората!
От коментарите в час |
Да помислят за професиите на своите родители и с какво те помагат на хората.
© Всички права запазени 2024 @ Learningtogive.bg
Програмиране: We Work With You
Дизайн: Studio X