Учениците интервюират и написват история за член на семейството или общността. Учениците споделят историите си, за да отбележат неповторимите (уникалните) различия между хората в общността. Продължителност: Едно занятие от 40 минути
Темата за културните различия в общността въведох незабелязано от децата по повод Коледните празници.
Децата споделяха наученото до момента в училище за Коледа – традиции и обичаи и това което е традиция в техните семейства.
С тъга споделиха, че искат да преживеят онази Коледа, в която гори Бъдника и да усетят другата емоция. А каква ли е другата емоция?
Насочихме вниманието към храната на трапезата.“Да, опитваме се да спазваме традициите, но винаги вкусовете са водещи.“ – споделиха децата. Изготвихме книжка с рецепти и след това приготвихме една от споделените рецепти. Това беше най-вкусната храна.
В началото на месец януари, темата беше разгледана в посоката прилики и разлики в обучението в различните страни. Аз, като техен учител и човек, обучавал се по други учебни програми, споделих и хубави и не толкова приятни за мен моменти от училищния живот. Децата споделиха и чути истории от техните родители и приятели.
Имаме ученик от сирийски произход и той сподели, че много е доволен от това, че живее в България и иска да получи добро образование. Не му харесва, че далеч от сегашния му дом има война и това не му дава възможност да се вижда по-често със своите роднини. Тук, в България, детето е намерило добри приятели и не се чувства различен. То говори спокойно за особеностите в семейството и дори разказите му предизвикват интерес и допълнителни въпроси.
Хората се променят, начинът ни на живот се променя, но винаги трябва да бъдем добри.
Искам да обиколя света и да отида в други училища.
По телевизията гледах колко много ученици има в класната стая в едно китайско училище. Как ли се справят учителите?
В клуба ни по рисуване има момиче, от друг произход, но и то е като нас – обича да играе, да се смее и да рисува.
Като друга алтернатива вместо интервюто, поканете четирима лектори (гости-презентатори) от различен произход да поговорят пред класа за спомените си от имиграцията и семейни истории. Преподавателят може да даде предварителни насоки на лекторите (гостите). Освен това учениците могат да подготвят въпроси за тях.
© Всички права запазени 2024 @ Learningtogive.bg
Програмиране: We Work With You
Дизайн: Studio X