Разговор за културните различия

Клас: 4

Учениците интервюират и написват история за член на семейството или общността. Учениците споделят историите си, за да отбележат неповторимите (уникалните) различия между хората в общността.  Продължителност: Едно занятие от 40 минути

Учител работил по този проект: Петя Илиева
Описание на проекта

Урокът за културните различия се проведохме на 27.02.19г. Свързахме го с отношенията между хората, толерантност, уважение , отношение и обичаии. Говорихме за културните различия на нашите съученици / ромчетата / и за толерантното ни отношение с тях. Така, ние решихме да направим нещо по – интересно за „деня на Розовата фланелка”, който се празнува  всяка последна сряда от месец февруар. Този ден е Световния ден против тормоза в училище , известен като “ ДЕН НА РОЗОВАТА ФЛАНЕЛКА“. На този ден участниците носят розово, за да символизират своята позиция. Всичко започва през 2007 г. като протест срещу инцидент, свързан с тормоз в едно училище в Канада. През 2008 г. премиерът на Британска Колумбия обявява този ден от февруари за ден срещу тормоза в училище. Всяка следваща година все повече ученици го честват, идвайки в училище с розови тениски и дрехи, на които пише „Тормозът спира тук“ и „Ден на розовата фланелка“. Скоро инициативата се подема и от хиляди училища по целия свят. За първи път в България се отбелязва през 2012г. Отбелязването на Деня на розовата фланелка в СУ “ Свети Климент Охридски “ – Зверино ,  тази година беше организирано от учениците от 3 и 4 клас участващи по проекта „ Научи се да даряваш”.

Тормозът между връстници е много подценяван и най-често остава невидим за учителите и родителите, но той е първата и най-основна причина за самоубийствата сред тийнейджърите.

Училищният тормоз се изразява в обиди, подигравки, измисляне на прякори, блъскане, удряне, взимане насилствено на пари, отправяне на заплахи за саморазправа и други подобни действия, често при нас това се среща от разлика в културните различия.

По този повод учениците участващи в проект „Научи се да даряваш“, организираха следните дейности в училището ни:
– Запознаване на всички ученици и учители с историята за „Деня на Розовата фланелка“ по училищната радиоуредба от Киара –  4 клас.            – Раздаване на розови балони, на всички ученици и учители в знак на приятелство и уважение.
– Закачване емблема на розова фланелка на всеки ученик и учител с послание“СТОП на тормоза в училище! Бъди приятел! Подай ръка!“

– Изготвяне на пет тематични табла за деня .
– Пускане на музика по радиоуредбата всяко междучасие с тематични песни за Приятелството.

Имаше и конкурс за „Най – розов клас“

I място взеха учениците от 1 клас, с класен ръководител г-жа Димитрина Драганчева,
II – място се присъди на 4 клас , с класен ръководител г-жа Димитринка Христова
III – място взеха учениците от 3 клас , с класен ръководител г-жа Петя Илиева.

На училищния вход имаше въженце на което всеки клас, бе закачил обща тениска с послания за „Деня на Розовата фланелка“, а за учениците от 1 – 4 клас си  организирахме интересна прожекция на филма за приятелството – “ Братя на Мечката“. НАСИЛИЕТО СПИРА ТУК !

 

От коментарите в час

Павел- “ Колко е по – добре когато всички се веселим и сме приятели“

Емилия – „Абе, хубаво е да се разбираме, ама тия роми са голями дразнители“

Цветомила – „Когато, Моника няма нещо ние винаги и даваме, а тя не го оценява и всеки път чака на готово.“

Галерия

Разговор за културните различия
Разговор за културните различия
Разговор за културните различия
Разговор за културните различия
Разговор за културните различия
Разговор за културните различия
Разговор за културните различия
Разговор за културните различия
Разговор за културните различия
Разговор за културните различия
Разговор за културните различия
Разговор за културните различия
Разговор за културните различия
Разговор за културните различия
Разговор за културните различия
Разговор за културните различия
Разговор за културните различия
Разговор за културните различия
Разговор за културните различия
Разговор за културните различия
Разговор за културните различия
Разговор за културните различия
Разговор за културните различия
Разговор за културните различия
Разговор за културните различия
Разговор за културните различия
Цели на проекта

  • Да се формират знания за различията между хората в общността;
  • Да се формира умения за провеждане на интервю;
  • Да се формират знания и умения за планиране и провеждане на доброволчески проект, в който се въвличат хора от различен етнически произход
Използвани материали

  • хартия за флипчарт;
  • материали за книга на класа.
Работа вкъщи

Като друга алтернатива вместо интервюто, поканете четирима лектори (гости-презентатори) от различен произход да поговорят пред класа за спомените си от имиграцията и семейни истории. Преподавателят може да даде предварителни насоки на лекторите (гостите). Освен това учениците могат да подготвят въпроси за тях.

© Всички права запазени 2024 @ Learningtogive.bg