Учениците ще разберат, че нестопанските организации се конкурират с други организации с нестопанска цел за финансиране и за други ресурси в опит да реализират своите дейности и мисия. Продължителност: Едно занятие от 40 минути
Урокът за ресурси за НПО се проведе с гост-лектор. С моя ментор бях обсъдила възможността да присъства външен човек, който да разкаже за дейността на НПО. С удоволствие се отзова Елена Минкова – изпълнителен директор на Фондация „Русе- град на свободния дух”.
Гостът бе подготвил презентация, за да онагледи своята беседа. Забавното бе, че децата ме бяха номинирали миналата година и спечелих награда „Посланик на свободния дух” , връчвана именно от тази фондация. Елена Минкова започна беседата с въпроси какво знаят за дарителството, на кого биха дарили храна, играчки, дрехи, средства. Насочи вниманието им, че да правиш добро не е нужно да си богат, а да имаш голямо сърце. Във връзка с текущия урок по Човекът и обществото, поговорихме за ктиторите в миналото, за цар Симеон и Иван Асен Втори. Гостът разказа за изграждането на Боянската църква, за деспот Деян, който дарява земя да се построи Земенския манастир. Децата научиха за братята Христо и Евлоги Георгиеви, които даряват земя и 800 хил лв. за построяването на Софийския университет.
Учениците си припомниха от трети клас кои бяха в Русе организациите, занимаващи се с доброволчество, за Женското дружество Добродетел, за Иван Лазаров, собственик на хотел Сплендид, който в памет на починалата си жена дарява 500 хил. за построяване на училище, което и днес носи нейното име-Недка Иван Лазарова.
Интерес за децата бе историята на ученика Мартин Топалов, който си пуска дълга коса, въпреки подигравките на съученици и после я дарява за деца, преминали курс на химиотерапия. Децата се включиха активно по темата, дори две момичета споделиха, че са обсъждали със своите майки именно така да направят другата година с дългите си коси.
Учениците имаха за домашна работа да намерят статии с новини, свързани с потребности на общността, държавата или света, например – организации за подпомагане на пострадали при земетресение, организации за опазване на дивата природа, които спасяват застрашени животни, приюти за бездомни, които осигуряват храна и подслон и т.н. Те бяха записали нуждата и проблема, защо са необходими дарения, и колко пари трябва да бъдат дарени, за да се помогне реално.
В момента в нашето училище тече дарителска акция за набиране на средства за ученик с тумор на черния дроб. Децата коментираха как биха могли да намерят повече средства за неговото лечение. Коментирахме и своето участие в предстоящия благотворителен концерт за Радостин.
Припомнихме си Фондация „Изиарт” и нейния проект Детски музей на колела. Миналата година нашият клас работи по този проект и студентите Националната художествена академия запознаха учениците с основните периоди от историята на световното изкуство – Праистория, Древен Египет, Древна Гърция, Средновековие, Ренесанс, Импресионизъм, Кубизъм и Попарт. Така видяха каква е ползата да има средства за нестопански организации, защото тези безплатни творчески работилници носят много настроение и знания, преподадени по достъпен начин. Третокласниците ми се запознаха с историята на изкуството и същевременно развиха своята креативност. За да подпомогнат проекта, децата решиха да дарят средства за закупуване на материали за рисуване, бои и листове.
В края на часа Елена Минкова обясни, че Фондацията подкрепя талантливи деца. Каузата й е да подпомага проекти, организации. Последната, която тече, е за обновяване на музикалните инструменти в училището по изкуствата в града „ Таланти без граници”.
Аз ще си отрежа косата и ще я даря.
Искам да пея на концерта за Радостин.
© Всички права запазени 2024 @ Learningtogive.bg
Програмиране: We Work With You
Дизайн: Studio X