Синдром на Даун и толерантност в обществото

Клас: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8

Този урок е разработен съвместно с Фондация "Живот със Синдром на Даун" от Варна и цели да помогне учениците да осъзнаят, че това да си различен, не те прави по-малко достоен и с по-малко права в обществото. Занятието ще запознае учениците със Синдром на Даун и ще покаже различието през възможностите на хората с тази диагноза. Урокът провокира толерантност и вяра, че когато определени хора попадат в определена група или категория, не би трябвало да се поставят под общ знаменател, защото всеки има различен потенциал, способности и таланти. Продължителност: Едно  занятие от 40 минути

Учител работил по този проект: Елеонора Димитрова Тодорова
Описание на проекта

Гост на децата от втори клас в ОУ „Св. Св. Кирил и Методий“ по темата беше г-жа Даниела Вълева – ресурсен учител. Тя представи пред учениците снимков материал и им разказа на разбираем език какво е състоянието на децата, които се раждат с Даун синдром, с какво се различава тяхното физическо състояние, колко емоционални и любвеобилни са тези деца, от какво имат нужда, когато общуват и защо е важно да бъдат сред своите връстници. С учениците се проведе дискусия, в която ресурсният учител им задаваше въпроси, свързани с толератното отношение към „различните“ деца, за тяхната потребност от игри, от приятели и възможността да се чувстват приети и обичани. Децата, които и минала година са имали подобно занимание, вече имаха информация и много ясно и категорично изразиха своето мнение, че децата с Даун синдром имат същите потребности като всяко едно дете от занимания, играчки, празници, общуване. На 21 март 2019 година, децата от втори клас изразиха своята подкрепа към хората с Даун синдром, като подредиха своите шарени чорапчета в училище, за да могат и другите деца да се запознати с темата, като снимките бяха качени и към инициативата, организирана от РБ „Проф. Б. Цонев“ – гр. Ловеч.

От коментарите в час

„Всяко дете има нежда от игри и забавления“ – Дидко

„Ние можем да си играем с тези деца и да сме добри с тях. Можем да им помагаме, когато имат нужда“ – Даная

Галерия

Синдром на Даун и толерантност в обществото
Синдром на Даун и толерантност в обществото
Синдром на Даун и толерантност в обществото
Синдром на Даун и толерантност в обществото
Синдром на Даун и толерантност в обществото
Цели на проекта

  • Учениците ще придобият знания за Синдром на Даун, спецификите и възможностите, които отличават децата и възрастните с тази диагноза;
  • Учениците ще развият умения да идентифицират качества и силни страни у хората необременени от фактите за наличие на диагнози;
  • Учениците ще развият умения за толерантно отношение и положителна нагласа към децата със Синдром на Даун
Използвани материали

  • Приложение 1 – Листа А4 с принтирани очертания на чорапи – по един лист за всеки ученик;
  • Приложение 2 – „Сестра ми е със Синдром на Даун, но това не ми пречи“
Библиография

  • “Живот със Синдром на Даун“: https://www.facebook.com/jivot.downsyndrome/ и канала на организацията в Youtube: https://www.youtube.com/channel/UCJr9ZMAgyKYZHgAg1YsDOzQ?view_as=subscriber
  • Сестра ми е със Синдром на Даун, но това не ми пречи: https://www.youtube.com/watch?v=2kJraHIZ_xY&t=3s
Работа вкъщи

Дайте на децата копие от Приложение 1 – картинка на чорап и ги помолете да оцветят чорапите по тяхно желание и усмотрение. Важно е да дойдат с предварително оцветените чорапи.

За децата от 5-8 класове, помолете децата да се опитат да поровят и намерят информация за Синдром на Даун, колкото и да е различна, противоречива или стара.

© Всички права запазени 2024 @ Learningtogive.bg