Учениците ще проучат какво е дискриминация и начините да въздействат срещу несправедливостта и да направят позитивна промяна в името на общото благо и на другите. Учениците посочват проблеми в училището или общността, за чието решаване мислят, че биха имали смелостта да се борят. Продължителност: 3 занятия от 40 минути
С учениците изиграхме интерактивната игра „И аз също”. След играта започнахме дискусия и ги насочих да открият помежду си сходни интереси, мечти, неща, които ги радват или натъжават и в които не са и предполагали, че си приличат. Записахме ги на дъска в колона „Сходства/Прилики“.Разсъждавахме върху това какво прави човек уникален и различен. Насочих вниманието на учениците към осъзнаване на различията и приликите като нещо нормално за хората. Попитах учениците дали могат да си спомнят за момент, когато са се чувствали като чужди. Помолих ги ги да споделят своите мисли и чувства, включително страховете и техните проблеми. Дадох на учениците 5-6 минути, за да нахвърлят отговорите съгласно указанията, дадени в Приложение №1: Личен опит. В следващия час ще събера работите им и ще прочета някои от тях анонимно пред класа
Урок № 2
Написах на дъската думата „дискриминация“ до думата „чужд“. Прочетох анонимните отговори от предишния час – от Приложение №1: Личен опит. Дискутирахме в класа какво за тях означава терминът „дискриминация“. Разделих учениците на групи от по двама и им казах да обсъдят накратко приликите и разликите между понятията за „дискриминация“ и „чужд“. Учениците споделиха мислите си. Записах на дъската същността на дискусиите им. Прочетох на глас някои от отговорите на първите два въпроса от Приложение № 1: Личен опит. Помолих учениците да чуят страховете и опасенията, които възникват, когато някой се чувства чужд.Обсъдихме с класа примери за дискриминация от историята. Прочетох на глас някои от отговорите на третия въпрос от приложението за личен опит. Помолих ги да определят какво знаят или са чували, че може да бъде полезно, за намаляване или премахване на чувството за дискриминация или да бъдеш чужд.
Върнах се отново към малките групи и всяка група определи по една стратегия, която може да се използва, за да се намали или премахне дискриминацията и/ или чувствата на отчужденост в класната стая, училището или квартала. Прочетохме есетата в Приложение 2. Коментирахме как децата, спечелили конкурса разсъждават върху толерантността – какво е тя, как се формира. Учениците написаха думата „Дискриминация“ в средата на голям лист хартия. Всяка група трябваше да напише на плаката думи или изрази, които предлагат начин да се намали или премахне дискриминацията в класната стая, училището или квартала. Изложихме плаката в училището.
Емоцията по време на часа бе толкова голяма, че 2-ма от учениците се разплакаха.
Атанас:
© Всички права запазени 2024 @ Learningtogive.bg
Програмиране: We Work With You
Дизайн: Studio X