Стъпки за разработване на проект

Клас: 4

Учениците се запознават с основните стъпки за планиране, изпълнение и оценяване успешността на общественозначим проект. Урокът включва практически проект на класа за подкрепа на семейство в нужда в общността. Всеки от учениците ще поеме отговорност за изпълнението на задача и ще допринесе за постигането на целта на общия проект.    Продължителност: Две или три занятия по 40 минути. Урокът може да отнеме две/три седмици с включеното време за практическа реализация на планираните задачи.

Учител работил по този проект: Петя Илиева
Описание на проекта

Урокът се проведе за два часа на 24.04 и на 25.04 19г.

Идеята ни беше да създадем проект за изпълнение за предстоящия християнски празник Велекден. Говорихме за това , как можем да зарадваме самотно живеещи възрастни хора и как можем да им помогнем в навечерието на най- големият християнски по това време празник Великден. Освен да зарадваме възрастните хора, решихме , да направим проект  за украса на училищния ни двор за празника, да изработим Великденска украся , която да дарим на местното читалище „Факел“ и съвместно с пенсионерите от пенсионерския  клуб “ Златица“ да замесим обредни козунаци и хлябове и да боядисаме първите Великденски яйца на Велики четвъртък.Така направихме план, разделихме си задачите и започнахме трескава подготовка и сериозна работа по украсата. От стереопор изрязахме три големи яйца и три зайчета, оцветихме ги празнично и ги закрепихме на входа на училищния двор. Изработихме Великденски украси, който подарихме на местното читалище за създаване на празнично настроение.Следващата стъпка от проекта бе съвместно с бабите и читалищните дейци да боядисаме  Великденски  яйца, които да дарим на най – възрастните жители на село Зверино 98 годишната баба Велика Петрова и 89 годишния дядо Цветан.Така на Велики четвъртък в НЧ „ Факел”- с. Зверино,  учениците участващи по проект „ Научи се да даряваш” – към Български Дарителски Форум , младежите от клуб „Творилница” , заедно с техните ръководители Петя Илиева и Маринела Илиева ,съвместно с неуморните баби от пенсионерски клуб „Златица”- с. Зверино и младата и лъчезарна библиотекарка Села Стоянова сътвориха истинска Великденска работилница на няколко поколения.  Работилница, в която се пресъздадоха традиции за боядисване на яйца и месене на козунак и обреден Великденски хляб на цели три поколения.
Баба Иванка разказа за значението на днешния Велики четвъртък , за традициите за месенето на обреден Великденски хляб ,козунак и боядисването на яйцата.  Гости на прекрасната инициатива бяха, почти 98 годишната баба Велика Петрова / Драганчева / най -възрастната жителка на с. Зверино и 89годишния дядо Цветан .
Малките деца, заедно с възрастните хора боядисваха Великденски яйца и месиха козунаци.
Децата опознават и разбират света чрез наученото от родителите си и бабите и дядовците.
Затова важните, интересните и значимите неща за тях, трябва да се споделят и предават от възрастен на деца и внуци.
Живота има един смисъл, да живеем добре заедно , да споделяме с другите ,да помагаме в нужда и да бъдем добри хора.
Това показа и днешната инициатива на учениците участващи в проекта „Научи се да даряваш“  от СУ „ Св. Климент Охридски”.
Боядисаните яйца и изпечените козунаци бяха дарени на двама възрастни и самотно живеещи хора.
Баба Велика Петрова и дядо Цветан от с. Зверино, които нямат близки и са доста възрастни за да се подготвят, както повелява обичая за предстоящия празник Великден. Всички бяхме много щастливи ,когато възрастните хора изрекоха своята прекрасна благословия  за нашата благородна дейност към тях. И си обещахме на 100 годишнината им  отново да се срещнем.

От коментарите в час

Павел- Госпожо,вижте колко са щастливи бабата и дядото.

Киара – Аз, ще накарам баща ми да се включи към нашата Великденска украса, като изреже стерепорените яйца .

Камелия – Първото боядисано яйце, знам от баба ми ,че се оставя за лек или пред иконата на Света Богородица.

Деян – Госпожо може ли и аз да се пробвам да меся козунак с бабите.

Илиянка – Много ще се радвам ако бабата и дядото искат да се снимат с мен за спомен, аз обожавам възрастните хора, те ми разказват  поучителни истории.

Галерия

Стъпки за разработване на проект
Стъпки за разработване на проект
Стъпки за разработване на проект
Стъпки за разработване на проект
Стъпки за разработване на проект
Стъпки за разработване на проект
Стъпки за разработване на проект
Стъпки за разработване на проект
Стъпки за разработване на проект
Стъпки за разработване на проект
Стъпки за разработване на проект
Стъпки за разработване на проект
Стъпки за разработване на проект
Стъпки за разработване на проект
Стъпки за разработване на проект
Стъпки за разработване на проект
Стъпки за разработване на проект
Стъпки за разработване на проект
Стъпки за разработване на проект
Стъпки за разработване на проект
Стъпки за разработване на проект
Стъпки за разработване на проект
Стъпки за разработване на проект
Стъпки за разработване на проект
Стъпки за разработване на проект
Стъпки за разработване на проект
Стъпки за разработване на проект
Стъпки за разработване на проект
Стъпки за разработване на проект
Стъпки за разработване на проект
Стъпки за разработване на проект
Стъпки за разработване на проект
Стъпки за разработване на проект
Стъпки за разработване на проект
Стъпки за разработване на проект
Стъпки за разработване на проект
Стъпки за разработване на проект
Стъпки за разработване на проект
Стъпки за разработване на проект
Стъпки за разработване на проект
Стъпки за разработване на проект
Стъпки за разработване на проект
Стъпки за разработване на проект
Стъпки за разработване на проект
Стъпки за разработване на проект
Стъпки за разработване на проект
Стъпки за разработване на проект
Стъпки за разработване на проект
Стъпки за разработване на проект
Стъпки за разработване на проект
Стъпки за разработване на проект
Цели на проекта

  • Оописват основните стъпки за стартиране на проект;
  • Оценяват успешността на проект
Използвани материали

  • Приложение № 1: Осем стъпки да достигнем нашите цели;
  • Приложение № 2: План в подкрепа на семейство в нужда;
  • Приложение № 3: Форма за оценяване на общественозначим проект.

© Всички права запазени 2024 @ Learningtogive.bg