Учениците се запознават с основните стъпки за планиране, изпълнение и оценяване успешността на общественозначим проект. Урокът включва практически проект на класа за подкрепа на семейство в нужда в общността. Всеки от учениците ще поеме отговорност за изпълнението на задача и ще допринесе за постигането на целта на общия проект. Продължителност: Две или три занятия по 40 минути. Урокът може да отнеме две/три седмици с включеното време за практическа реализация на планираните задачи.
Като използвах насоките в платформата по този урок първо прочетохме историята от книгата „Стол за майка ми“ и ги провокирах да ми отговорят на въпроса: „Ако искаме да помогнем на семейство в нужда като това в историята, какво можем да направим?“ Учениците изказаха своите предложения, а аз ги записах с различен цвят на дъската.
Обясних им, че за да има успех нашият проект, всички трябва да се обединим около една идея. Коментирахме и своите действия като прочетохме даденото приложение „Осем стъпки да достигнем нашите цели за подготовка на план за общ проект”.
Разделих класа на 5 отбора-разделянето стана с приложението ClassDojo. Учениците трябваше като ползват Приложение № 2: План в подкрепа на семейство в нужда да съставят и опишат общия проект на класа. Изкоментирах, че въпреки лидерските наклонности на някои от тях, всички са равнопоставени и трябва да се изслуша мнението на всеки от екипа. Учениците получиха задача като се приберат у дома да поговорят със своите родители по темата и да потърсят нестопанска организация в общността, която да окаже съдействие за проекта.
Преди да преминем към осъществяването на проекта им обясних, че на края ще трябва да си направим самооценка дали проектът е бил успешен или не.
Мама и татко казаха, че се гордеят с мен.
© Всички права запазени 2024 @ Learningtogive.bg
Програмиране: We Work With You
Дизайн: Studio X