16 ноември –Ден на толерантността

Очаквани резултати: Да възпитаваме в учениците отзивчивост и деликатност по отношение на другите Грижовност и съчувствие към връстниците и към възрастните. Да приемат хората такива,каквито са . Какво е толерантност? За да си отговорим на този и още много други въпроси поканихме Светлозар Маринов –психолог по проект „Подкрепа за равен достъп и личностно развитие „ към училището. Думата толерантност произлиза от латинската tolero – понасям,издържам,претърпявам. На 16ноември 1996г. на Общо събрание на ООН е приета Декларация за принципите на толерантността, а 16 ноември е провъзгласен за Международен ден ,посветен на толерантността. През този час ще помислим какво е да си различен и как се отнасяме с различните от нас. Урокът започна  с договаряне на правила на групата:/ записват се на видно място ,за да може да се припомнят по време на часа. 1.Да се уважаваме! 2.да зачитаме мнението на всеки! 3.Да си помагаме! 4.Телефоните на тих режим. Продължихме с ролева игра: Избрани са двама доброволци. Единият получава  шапка и инструкция да не я сваля по никакъв повод.Когато му стане обидно казва : СТОП и играта спира. Другото дете трябва да се опитва да свали шапката без да говори и да не е грубо. / Обсъждат се чувствата и реакциите на „жертвата „ и „ насилника“. Двамата си припомнят и споделят ситуации, когато са били обидени или са изпитвали страх/ Психологът обобщи ,че Обидата ,злобата , гневът пораждат агресия и насилие.

Учител работил по този проект: Тодорка Тодорова
Описание на проекта

Посланието на думите ни разкри и следващата задача:/ десет деца си изтеглиха листчета с положителни и отрицателни характеристики. Всяко дете казва името си и прочита листчето по следния начин:

Аз съм …..и съм мързелив.

Аз съм …..и съм красива.

Аз съм …….и съм недоволна.

Обсъжда се как са се почувствали .

Извод:Думите имат значение и носят своята сила и заряд.

На дъската записваме следното изречение:

Всички хора на този свят  ..

  • Си приличат:- ядат,пият,плачат,смеят се,имат рожденни дни ,изпитват болка и страх и др.
  • Се различават по: – тегло,височина, цвят на очите, характер ,образование и др.

След края на упражнението се прави обсъждане на тема различията между хората.

Има ли значение външния вид на хората? А хората ,след като ги опознаете стават ли различни?

В резултат на съвместната работа изведохме и  приехме правила за добро поведение и толерантност в обществото.

В края на занятието всички се поздравихме за добре свършената работа с играта „Браво“

/Учениците са подредени в кръг .Последователно всяко дете се обръща към съседа си отдясно,ръкува се с него и казва: „Браво!Поздравявам те ти си добър приятел!

Докато кръгът се затвори.

Следва поздрав към себе си.“ А сега нека поздравим себе си  за добре свършената работа,като се потупаме по рамената и си кажем „Браво!“.

Благодарим на г-н Маринов за интересният час !

Галерия

16 ноември –Ден на толерантността
16 ноември –Ден на толерантността
16 ноември –Ден на толерантността
16 ноември –Ден на толерантността
16 ноември –Ден на толерантността
16 ноември –Ден на толерантността
Цели на проекта

  • Да се осъзнае толерантността като ценност в отношението ни към другите, утвърждаваща приемането на различията.
Използвани материали

  • маркери,
  • дъската в класната стая
  • табло за договаряне на правила в групата,

© Всички права запазени 2024 @ Learningtogive.bg