Учениците ще подобрят отношението си към природата чрез добри дела. Ще обсъдят екологията, рециклирането и как тяхната околна среда ги засяга. Продължителност: Едно занятие по 40 минути
За темата „Уважение към природата“ беше необходима дълга и продължителна работа, която трудно може да се изчисли в часове. Тя започна в началото на втория учебен срок в часовете по Околен свят ООП и Околен свят ИУЧ. Приложихме знанията в походите, организирани през месеците март, април и май. В часовете по учебна програма учениците получаваха необходимите знания, а за домашно им давах екипна работа. Екипите се сформираха в зависимост къде се подготвят за училище. В първия влизат децата, посещаващи частна занималня, а във втория ЦДО в приемното училище. Имаше и трети екип-които се подготвят вкъщи. На тях им беше най-трудно, защото проучваха индивидуално и трябваше много бързо да се стиковат. Темите и задачите са в Приложение 1 и Приложение 2. На практика в природата приложихме знанията си по време на походите. Там коментирахме: видовете растения , изхвърлянето на отпадъците в природата и тяхното въздействие върху нея. Излетите не бяха само разходка с изнесен урок, а и събиране в торбички на дребни отпадъци. Всяка година специално внимание отделям на плажната ивица в близост до хижа „Ветеран“. Тя е отдалечена и се стига с преход през гората на кв. Галата или с кола до хижата.. Варненци обичат да стигат с коли ,но има и хора (туристи, любители на природата), искащи да са сами. За съжаление тази ивица преди да започне сезона е мръсна, защото морето изхвърля нашите отпадъци. Хубавото е, че посещаващите я през лятото си почистват местото, на което са били.
1 час
В продължение на месец екипите работят по зададената тема. Резултатът от проучванет представят по техен избор като: компютърна презентация, постер или брошура. Всеки екип разполага с 10 минути за представяне .
На 27.02. представиха „ Как да запазим живата природа ?“
Екипите започнаха с това, че трябва да сме отговорни към изхвърлянето на отпадъци. Разесниха понятието „природа“ и „околна среда“.
2 час
На 20.03. беше следващото представяне на темата „ Как да живеем в хармония с природата?“. Екипите показаха знания, свързани с екологията и и рециклирането. Постерите показваха, че бяха разбрали важната роля на природата за човека. Изказванията им бяха свързани с подобряване живота на хората чрез благоприятно въздействие върху природата. Всички осъзнаха отговорностите си и последиците от начините на такива действия.
3 час
На 4 май посетихме УНИВЕРСИТЕТСКА БОТАНИЧЕСКА ГРАДИНА ВАРНА . Там децата видяха:
Колекция „Треви“
Кактуси и скулптури на открито
Розариум (80 сорта рози)
Цветни фигури, аранжирани по централните поляни на парка с над 60 вида лалета.
Морски бор
Черна мура
Желязно дърво
Те разбраха , че съществуването на живота на планетата и нашето оцеляване зависи от растенията. Тук получиха знания за растенията и тяхното използване и как се работи за опазване на растителното био разнообразие за бъдещите поколения. Входната такса е един вид дарение за подържането и, защото тя е на самоиздръжка, и така подпомагаме тяхната мисия и развитие. Ако я посетите опитайте чай от екзотичен ядлив вид от сем. Тиквови, наричан още мексиканска краставица. Плодовете му се използват в готварството и медицината. Тръгвайки от това приказно място много от децата си закупиха цвете или билка, която ще засадят на вилата или ще гледат на терасата.
4 час
Занятие проведено с родители „доброволци“
Да почистим плажната ивица в района на местност „Ракитника”
Обясних на децата, че този ден е част от последните заключителни теми по програмата „ Научи се да даряваш“ и е като малък празник за нас.
Предния ден родители ни съдействаха
Подготовката за предстоящото чистене мина през следните етапи:
Дискусия (Приложение 3)
Организационни задачи:
найлонови чували и ръкавици
Почистване
Извод от работата по темата:
Не трябва и да забравяме, че колкото повече се развива човешкото общество, толкова по-силно човекът влияе на природата – нежива и жива. За съжаление, влиянието му по-често е неблагоприятно. Преди години природата е компенсирала човешкото влияние. Но с развитието на земеделието и промишлеността равновесието в природата се нарушава. Поради човешката дейност много видове растения и животни вече са изчезнали, а други са застрашени от изчезване.
В края на учебната година по програмата „Научи се да даряваш“ учениците се радваха, че са дарили част от свободното си време в полза на природата, децата в нужда и хората.
Първи екип:Боян, Виктория, Мартина, Николай, Георги, Биляна, Борис,Божидара
Колкото повече се развива човешкото общество, толкова по-силно човекът влияе на природата – нежива и жива. За съжаление, влиянието му по-често е неблагоприятно. Преди години природата е компенсирала човешкото влияние. Но с развитието на земеделието и промишлеността равновесието в природата се нарушава. Поради човешката дейност много видове растения и животни вече са изчезнали, а други са застрашени от изчезване.
Втори екип:Ана, Мая, Божана, Зоя, Преслав,
Ние сме отговорни за природата. Ако всеки се отнася отговорно и почиства отпадъците си, светът ще бъде приятно място за живеене. Трябва разделно да събираме непотребните неща.
Проучване
Как да запазим живата природа ?
Как да живеем в хармония с природата?
© Всички права запазени 2024 @ Learningtogive.bg
Програмиране: We Work With You
Дизайн: Studio X